Even voorstellen: Sander uit Biddinghuizen

Goedenavond,

ik ben al een tijdje lid van dit forum, maar had mijzelf nog niet voorgesteld. Ik ben Sander, 22 jaar, en ik kom uit Biddinghuizen. Ik rijd momenteel in een polo 6c 1.2 tsi uit 2014. Ik heb mij aangemeld voor dit forum omdat er ontzettend veel nuttige en leuke informatie te vinden is. Super!

Wat ik verder aan mijn polo heb gedaan zijn de 17inch rial velgen, en ik heb onlangs de uled koplampen i.c.m. led dimlicht geïnstalleerd. Aanrader trouwens! Ook heb ik een subwoofer ingebouwd.

Ik heb zoals velen ook nog toekomstige plannen:
- ramen tinten (netjes zoals af-fabriek)
- wrc of r-line dakspoiler
- chiptunen (ben al een keer op bezoek geweest bij JD, toen helaas naar huis gegaan met het advies, eerst walnutblasting toepassen, dan pas chippen.)Toevallig nog mensen die een adresje voor walnutblasting weten in omgeving Flevoland?

Ook heb ik nog een kleine vraag, in mijn polo ligt het cjz blok, is dit blok nu met een ketting of riem? Ik heb er nu 110000km op staan, en ik vraag mij af wanneer het tijd is voor een inspectie of vervanging. Ik lees overal wat anders en kan nergens echt een touw aan vast knopen. Ben benieuwd!

Groeten, Sander

Bijlagen

• 20190226_213217_LI.jpg
    20190226_213217_LI.jpg
    332.8 KB · Weergaven: 99
  • 20190226_201023.jpg
    20190226_201023.jpg
    644.2 KB · Weergaven: 102
  • 20190226_201319.jpg
    20190226_201319.jpg
    598.8 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 
Hey Sander, leeftijdgenoot!

Toffe mods en toekomstplannen.

Mijn Polo uit 2011 heeft (volgens mij) een ketting... Je zou met je kenteken en chassisnummer bij de dealer langs kunnen gaan (of ff bellen, werkplaatschef en soms verkoop kunnen dat wel zien) om het zeker te weten, zij vinden dat zo uit voor je!

Veel plezier met je Polo en veel leesplezier op dit forum.

Volkswagen  Polo 6R 
Welkom Sander!

Leuke koplampen, blijf ze erg mooi vinden.
Je hebt een 6C, nieuwe motor tov 6R dus je hebt een riem. Deze zou volgens mij elke 5-6 jaar of 200.000 km. Maar kan er naast zitten.

Wel bijzonder dat je nu al een walnutblasting nodig zou hebben. Hoe zou dat komen?

Volkswagen  Polo AW 
Dankjewel voor de info @VM407 Zal het ook nog even navragen als hij voor een beurt moet.

Daar schrok ik zelf ook van. Heb bij JD de motor nog chemisch laten reinigen maar dit leverde niet genoeg resultaat op. Ik heb als hobby nog autocross, hierbij vang ik de ventilatie vanaf het carter op in een apart tankje met filter. Heeft als nadeel dat je dit tankje regelmatig moet legen. Ben benieuwd of je misschien helemaal van het probleem 'vervuilde kleppen' af bent als je de oliedampen opvangt in een tankje i.p.v. in de inlaat. Dit zal natuurlijk wel helemaal inwendig zitten waardoor je er niet bij kan, maar ik ga toch nog maar eens op onderzoek uit. Bij JD vertelden ze mij ook dat je elke 50000km je kleppen eigenlijk moet reinigen... best vervuilend zo'n zuinige tsi ;)

Volkswagen  Polo 6C 
Poeh... elke 50K ja? Wist niet eens dat daar specialr behandelingen ofzo voor waren. Walnut kende ik overigens wel.. merk je bij jouw auto daar ook veel van dan?

Volkswagen  Polo AW 
Dat zei de beste man wel ja. Mijn auto trilt onder de 2000 toeren als ik vol gas geef lichtjes. Met een koude motor erger dan warm. Dacht eerst dat dit normaal was maar blijkbaar hoort dat allemaal super soeper zonder enige trilling te horen. Van de chemische reiniging merkte ik vrijwel niks.

Volkswagen  Polo 6C 
Welkom en veel leesplezier, maar dat had je al ;).
Mooie Polo hij staat lekker te blinken met een goed to do lijstje.

Volvo  - 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!