Even voorstellen: nieuwe 6R BM

Hallo,

Sinds kort rij ik ook in een Polo (BM) en sindsdien lees ik mee op dit forum. Nu dan ook echt aangemeld, en dus even voorstellen.

Voor mij eerste keer VW. Voorheen altijd Toyota gereden (Aygo/Yaris). Nu dus 6R BM Comfortline, met nagenoeg alle opties erop (alleen de bochtenverlichting niet). Ben er erg tevreden mee tot nu toe (heb nu 2500km op de teller).


Helemaal happy? Mwah, nog niet helemaal. Even dacht ik dat het aan ouderdom lag en ik slechter ging zien, maar het bleek gelukkig de tamelijk beroerde koplampen te zijn :roll: . Ronduit onveilig vind ik ze, dus inmiddels zijn de Philips Xtreme Vision's in bestelling. Ik hoop ze dit weekend erin te zetten.

Verder nog de claxon... wat een beroerd ding. Hij klinkt als een verkouden Chihuahua. Heb inmiddels deze claxon op het oog. Weet iemand of deze ook in de 6R BM eenvoudig te installeren is?

Tot slot natuurlijk ook nog even een fotootje:
imag0155p-1.jpg
 
rpd051,
welkom op het forum. Uit welke buurt kom je?
Je ogen zijn niet slecht hoor, het zijn inderdaad de H4 koplampen. Velen hier op het forum hebben deze inmiddels vervangen door H7 koplampen en dat is stukken beter. En ja, die originele claxon is echt drie keer niks. Ik weet niet of die claxon die jij op het oog hebt makkelijk is te monteren maar hij klinkt wel goed. Succes met je Polo, hij ziet er goed uit, nog dingen veranderen in de toekomst? ;) .
 
Dank voor het warme welkom Big Grin

De bochtenverlichting heb ik bewust niet gekozen. Rij vrijwel uitsluitend op de grote wegen en in de stad, waar alles vrij goed verlicht is. De toegevoegde waarde van de bochtenverlichting leek mij beperkt.

Morgen eerst maar 'ns even kijken wat ik van de Philips Xtreme Vision's vind. H7 lampen is altijd nog een optie, de prijzen die ik tegenkwam voor een setje viel me nog redelijk mee. Alhoewel het afstellen daarna ook nog moet... of is dat ook zelf te doen?

Los van het vervangen van de claxon geen verandering meer gepland.

yvonne1980 zei:
Ik heb de stebel er ook in zitten,werkt goed.
Ik heb voor de zekerheid de stebel via een relais lopen.
Begrijp ik hieruit trouwens dat een relais niet noodzakelijk is? Waarom dan toch een relais ertussen? (heb geen elektrotechnische achtergrond, dus ben op dit punt wat langzaam van begrip ;) ).

O, en tot slot: ik kom uit Utrecht.
 
rpd051,
Mocht je ooit nog de beslissing nemen om de H7 koplampen te nemen moet je ze inderdaad wel af laten stellen. Dit kan je evt bij je dealer laten doen en met een beetje geluk hoef je niks te betalen, stukje service.

Je kunt ze natuurlijk ook een oor aan naaien door te zeggen dat je tegenliggers al een paar keer hebben geseint met groot licht omdat waarschijnlijk je koplampen niet goed zijn afgesteld. Bij de dealer weten ze toch niet het verschil tussen een H4 en een H7 koplamp. Daar denken ze meestal dat elke Polo dezelfde koplampen heeft. :lol: :lol: :lol:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!