ET35 8J, Welke banden??

Beste lezer,

Ongetwijfeld al 100 keer behandeld hier maar ik ben net nieuw hier.

Ik heb een Polo uit 2012. Het gaat om de 1.2 tsi match versie.

Ik ben opzoek naar nieuwe velgen. Nu is mijn oog gevallen op 18 inch velgen. ET35 8J. Nu is mijn vraag of deze gaan passen onder mijn auto? Het gaat om de RS4 replica velgen.

Misschien dat het aan de banden kan liggen, dan zou ik graag willen weten welke maat banden ik moet kopen? 225/40/18, 225/35/18, 215/35/18?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Rick
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 90pk 
Ik heb zelf met dezelfde specs 215/35/18 banden eromheen, dit namelijk omdat ik dan de maten van vw aanhoudt. Let op de banden zijn wel wat getrokken dan.
Tevens is het belangrijk voor de bandenmaar om te weten wat je verlaging is. Dus ben je verlaagd of dat van plan te doen in de toekomst? Hoe lager je gaat, hoe platter de banden moeten
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Ik heb zelf met dezelfde specs 215/35/18 banden eromheen, dit namelijk omdat ik dan de maten van vw aanhoudt. Let op de banden zijn wel wat getrokken dan.
Tevens is het belangrijk voor de bandenmaar om te weten wat je verlaging is. Dus ben je verlaagd of dat van plan te doen in de toekomst? Hoe lager je gaat, hoe platter de banden moeten

Okee bedankt voor je reactie Het verschil tussen 215/35/18 of 225/35/18 zal dus zijn dat de band minder getrokken zit. Hij is nu nog niet verlaagd, maar ben dit in de toekomst wel van plan omdat de achterkant hoger lijkt dan de voorkant.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Moes-Moze
Jaa en kilometerafwijking zal anders zijn. Ik zag dat je me was gaan volgen op insta, mijne zijn dus wat getrokken en ik ben verlaagd op eibach verlagingsveren. Loop nergens aan. Denk wel dat ik dat zou doen met 215 trouwens
 
Laatst bewerkt:
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Jaa en kilometerafwijking zal anders zijn. Ik zag dat je me was gaan volgen op insta, mijne zijn dus wat getrokken en ik ben verlaagd op eibach verlagingsveren. Loop nergens aan. Denk wel dat ik dat zou doen met 225 trouwens
Oh gaaf haha. Bedankt voor de info in ieder geval, zal er aan denken als ik in dat stadium ben beland.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 90pk 
Okee bedankt voor je reactie Het verschil tussen 215/35/18 of 225/35/18 zal dus zijn dat de band minder getrokken zit. Hij is nu nog niet verlaagd, maar ben dit in de toekomst wel van plan omdat de achterkant hoger lijkt dan de voorkant.
De 225/35 band zal minder betrokken zijn t.o.v. de 215/35 band, maar zal ook hoger zijn. De 35 geeft namelijk het percentage van de hoogte weer met de breedte als 100 %. Een 215/35 band is platter dan een 225/35 band. Scheelt toch zo'n 3,5 mm.
Ik heb nu 215/35/18 banden op 18" 8j et35 velgen met 3cm verlaging en dat rijdt, voor mij, erg goed en zonder problemen.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!