Ervaringen Eibach 25-30 op een 6R

Ik heb mijn polo 6R een half jaar geleden verlaagd met een setje Eibach Pro in combinatie met een set 17" velgen.
De looks zijn nu hartstikke goed.
Op zich rijdt het ook goed echter bij flinke hobbels, spoorlijnen en sneller genomen vloeiende drempels slaat hij flink door waardoor ik met een "knal" op de begrenzers van de schokbrekers kom en dat is echt waardeloos en kan zeker ook niet goed voor de hele carrosserie zijn.
De schokbrekers kunnen duidelijk niet echt goed overweg met de verkorte veerweg. Nou denk ik ook dat de Eibach veren gewoon TE soepel zijn.

Ik ben al een paar keer terug geweest naar het bedrijf waar de set is ingebouwd maar heb verder weinig resultaat.
Het is de juiste set, mijn schokbrekers zijn in orde maar toch is het gewoon niet zoals het moet zijn.

Nou heb ik als laatste redmiddel hetvolgende tussen mijn veren geduwd.
AC20IH440-1.gif


Eigenlijk zijn dit ook veerwegbegrenzers die zorgen dat de veer gewoon in 1 of 1,5 winding bijna niet meer inveert.
Ik heb het net 2 dagen ertussen zitten en moet zeggen dat de auto al veel beter rijdt nu.
Hij is wel een paar mm omhoog gekomen maar niet noemenswaardig.
Ik merk nu wel dat ik niet snel meer op de begrenzers van de schokbrekers kom en ben dus eigenlijk super tevreden over deze enorm simpele oplossing.

Nu nog wachten of deze begrenzers niet kapot gaan en ook blijven zitten. Als dat zo is dan is het hele probleem opgelost en ben ik weer een zeer tevreden polorijder.

Als het niet opgelost is hiermee gaan of de veren er onderuit of een set andere schokbrekers aan de voorkant eronder die het wel aankunnen.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ja maar ik zou het niet doen. Ik heb het ook gedaan en krijg nog steeds van Xander te horen dat ie nog lager moet.

Verder ben ik er tevreden over. Betaalde volgens mij €300 incl montage
 
Nou, ik heb eibach verlagingsveren onder men 6r gti en ben er toch niet zo tevreden van :S
ik lees hier dat ze onder een BM wel goed liggen maar bij mij lijken de veren gewoon te soepel..
Ik hoor steeds veel gekraak en nog andere geluiden die er niet moeten zijn :(

maarjaa dan gooien we er volgende maand maar een eibach schroefsetje onder :grin:
 
Nou, ik heb eibach verlagingsveren onder men 6r gti en ben er toch niet zo tevreden van :S
ik lees hier dat ze onder een BM wel goed liggen maar bij mij lijken de veren gewoon te soepel..
Ik hoor steeds veel gekraak en nog andere geluiden die er niet moeten zijn :(

maarjaa dan gooien we er volgende maand maar een eibach schroefsetje onder :grin:

Eibach schroefsetjes zijn top nooit problemen mee gehad.
Ik had de pro s street schroefset
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!