Error: Workshop! Only leave vehicle in position P

Help!

Zojuist verscheen deze melding bij mij op het scherm.
Ik heb er mee gereden en het heeft geen invloed op het rijden.

Online lees ik dat het waarschijnlijk de "Gear selector" is.
Oftewel de Mechatronic van de bak. Oftewel het duurste onderdeel van de auto.

Heeft er iemand ervaring mee die het kan bevestigen en mij kan adviseren wat te doen?
Betreft een DSG7 bak uit 2016 met 110K op de teller, maar of dat klopt...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Voertuig verlaten met DSG in P, is toch iets dat je altijd doet? Of wilde je soms uitstappen terwijl hij in één van de andere standen stond?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dit heeft niets te maken met het willen uitstappen of de deur open hebben :)
Dit is echt een storing van een ander niveau helaas.

De storing doet zich voor wanneer ik de auto start en verdwijnt zelf na enkele minuten.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Auto is een beetje gestoord dus. Inderdaad (laten) uitlezen. Lijkt me zo te lezen niets meer dan die storingsmelding op zich, wellicht iets met de kou en een sensor
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
@#uranograu Weet jij ook toevallig waar hij dat heeft laten doen?
Mijn eerste offerte komt uit op €2100, wat dus een aanzienlijk verschil is.

Ik kijk er inderdaad wel nog even tegenaan want de storing was alleen vanmorgen. ik heb in de middag kunnen rijden zonder storingen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
@#uranograu Weet jij ook toevallig waar hij dat heeft laten doen?
Mijn eerste offerte komt uit op €2100, wat dus een aanzienlijk verschil is.

Ik kijk er inderdaad wel nog even tegenaan want de storing was alleen vanmorgen. ik heb in de middag kunnen rijden zonder storingen.
Dat is bij de VW dealer gebeurt, vorig jaar, gaat om een Golf 7 uit 2016. Hij heeft overigens een jaar gereden zonder er iets aan te doen, de melding verscheen dan gemiddeld 1x per paar weken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!