en gevalletje van help!

Polo rijders,


Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen,
ik zal het probleem even beschrijven.

Polo 9N 2003 1.4 16V

Hij had al een tijdje een beetje moeite met starten,
als hij een tijd stil stond geen probleem, starten lopen, maar..
wanneer ik even had gereden, motor uit en opnieuw starten, sloeg hij vaak maar moeizaam aan.

tot dat ik laatst zo'n 20 km had gereden, en de auto ging keren, wanneer ik achteruit reed, begon de auto te bokken, en kreeg ik een knipperende motormanagement, met vermogen verlies.
ik was niet ver van huis, en heb de auto onder de 2000 toeren naar huis gereden, ( ik weet erg slecht, maar heb hem liever voor de deur staan natuurlijk ).

Nu start de auto dus totaal niet meer!

Mijn buurman heeft het een en ander geprobeerd

- bobine van de bougie af gehaald en gekeken of er een vonk was ... niet dus.
- iets in de cilinder gespoten, hij wilde wel meer zeg maar, maar starten niet.
ook heeft hij een nieuwe bougie op de bobine gezet en gekeken of hij vonkte, ook niet...
maar heeft dit niet met alle 4 de bobines gedaan...

Ik kan hem dus niet naar de garage rijden om uit te laten lezen, daarbij denk ik ook altijd dat ik genaaid wordt daar.

Heeft iemand een idee bij dit verhaal?, als hij niet start met iets direct inspuiten is de cilinder,
dan kunnen het de bobine en de bougies niet zijn toch?...


Wie oh wie heeft en een idee??

alvast bedankt!
 
Maar kan het, ondanks dat hij niet aanslaat wanneer er rechtstreeks iets in de cilinder wordt gespoten, toch een van de bobines zijn?

Ik heb net wel even naar de bobines gekeken , maar er valt niets aan te zien,
maar kan ook zijn omdat ik een leek ben ik dit geval.

Zijn er uberhaupt trucs om dit te testen?, buiten het uitlezen om en nieuwe erin doen?, kan je het zien of iets dergelijks?,

Ik hoorde ook van iemand dat het een "krukaspositie sensor" zou kunnen zijn?

wat een narigheid, en ik wilde hem nog wel gaan verkopen!
 
Tja verkopen wilde ik hem eigenlijk niet, maar soms moet je.
en blijkt dat dit inderdaad de goden verzoeken betreft nu.

de krukas of nokkenas sensor hoorde ik ook ja, echter hoorde ik net weer dat wanneer die de geest geven, de computer gelijk daar op reageert en de boel in de nood gooit zeg maar,
ik hoorde dat je dan dus al niet "op 3 cilinders" ...( althans zo voelde het ) terug naar huis kunt rijden, maar dat hij dan gelijk uitslaat, en niet meer aan te krijgen is, aangezien er een elektronische beveiliging op zou zitten o.i.d.

Ik hoop maar van harte dat het toch iets van bobine is ofzo, heb net ook nog even de zekeringkast nagelopen, en en die " electronische inspuitings clipjes?? " losgehaald, schoongeblazen, en weer terug geklikt,

maar voorlopig leeft hij niet :(

Nu maar een uitlezer zoeken
 
Zou dat enigzins uit kunnen maken?,
ik dacht dat als er 1 stuk is, dat omwisselen dan geen zin heeft?

maar kan het op z'n minst proberen, lopen doet hij toch niet

Maar ik kan uiteraard wel zien of er überhaupt wel een vonk komt uit 1 van de bobines,
morgen bij daglicht maar weer eens de kap open.

Ik moet er dan wel zeker rekening mee houden dan ik opschrijf welke ik wissel?, aangezien hij dan waarschijnlijk een storing gaat geven op de andere cilinder?, mocht het de bobine zijn uiteraard?
 
Nou, na een hoop geprobeerd te hebben, vandaag de polo naar martin schilder gesleept,
Maandag weet ik meer, tijdens het slepen snapte de auto er helemaal niets meer van, handrem lampje knipperde, en steeds om de paar minuten een aantal harde piepen,
Heerlijk zonder rembekrachtiging en stuurbekrachtiging slepen..ppff...
Ik zal posten wat er uit komt maandag,
 
Zo, zoals jullie weten staat de auto bij de dealer
Ik had gevraagt om de auto uit te lezen, en daarbij uiteraard al aangegeven dat ik al eerder bobine problemen heb gehad, ..... we lezen hem maandag uit meneer,
S'ochtend nog even gebeld om aan te geven dat hij warm moeilijker startte..

Meneer belt smiddags op met het volgende bericht,

De auto gaf geen duidelijke foutcodes, ik heb 3 uur gezocht en uiteindelijk 2 nieuwe bobines gemonteerd, loopt als een zonnetje,

rekening 430 euro!!!...... aangezien meneer 3 uur heeft gezocht,
ik heb om een uitlezing gevraagd, ik heb niet gezegd maak hem maar en ik hoor wel wat het kost,

Zijn verweer op mijn ongenoegen was, dat hij niet belt als hij geen info heeft, dus kortom, bellen onder het mom van "meneer er zijn geen codes , we moeten verder zoeken, maar daar komt wel arbeidsloon bij" daar doen ze niet aan.
en ik had blijkbaar het maximaal aantal uren aan moeten geven dat hij mocht zoeken, aangezien hij op zijn briefje had staan "auto start niet, maken"
nu, dat was niet mijn briefje.

Goed pissig wordt ik hier van , telefonisch aangegeven dat ik 1 op 1 hierover wil praten, kan me een hoop vertellen , maar ik ga geen 430 betalen voor een probleem wat tevens nog redelijk voor de hand lag ook, en waar ik ook niet om gevraagd heb.

Hoe denken jullie hierover??
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!