Elektra valt tijdens rijden 1 seconde uit

Hi all,

Sinds een paar weken valt de elektra in mijn VW Polo BlueGT zeer sporadisch uit. Soms is het 3x op 50km en soms is het 3 dagen niet. Tijdens het rijden valt dat ineens voor max 1 of 2 seconden de volledige elektra (zoals radio, verlichting, cruise) uit. De motor etc. blijft wel lopen, ik kan gewoon doorrijden. Na die 1 of 2 seconden schiet alles weer aan alsof er niets aan de hand was. Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
Mijn voorlichten zijn xenon lichten welke niet officieel op een VW Polo horen, hierdoor geeft de auto ook altijd een 'storing verlichting' aan wat de garage ook niet weggeprogrammeert krijgt. Overigens heb ik bovenstaand issue maandenlang niet gehad, het is echt iets van de afgelopen weken.

Ik hoor graag of iemand wellicht een idee heeft?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 149 pk 
Hi, welkom op het forum. Xenon verlichting hoort standaard wel op een Polo BlueGT, dat hoeft niet de reden van jouw storing te zijn.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Misschien proberen juiste weerstanden te vinden voor je (aftermarket?) koplampen zodat je dat kunt uitsluiten en daarna verder zoeken als het blijft gebeuren...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Hi, dank voor jullie snelle reactie! Ik ben een leek wat betreft de technische kant van een auto.. Ik heb het hier eigenlijk over twee issues:
1. De auto geeft sinds aankoop aan dat de verlichting een storing heeft. De garage gaf aan dat de storing verlichting niet weggeprogrammeert kan worden omdat het een niet originele set voor de VW is. Hij had deze namelijk wel weggeprogrammeerd, maar toen deed de verlichting zoals een gemiddelde discolamp doet..
2. Sinds een paar weken valt de elektra van het ene op het andere moment voor een seconde of twee uit.

Misschien nog wat andere tips zodat ik die door kan spelen naar de garage?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 149 pk 
Het zou een hoofd zekering op je accu kunnen zijn met een haarscheurtje erin.
Met het blote oog bijna niet te zien tot je hem eraf haalt, valt ie zo in 2e.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Hi, via via heb ik vernomen dat het ook aan de temperatuur van het weer kan liggen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het de laatste dagen niet meer is voorgekomen (redelijk goed weer met 7+ graden). Juist de weken daar voor viel de verlichting soms 2x per dag uit en soms 3 dagen niet.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 149 pk 
Hi, kan iemand mij verder helpen? De garage zegt dat het probleem is opgelost als er volledig nieuwe koplampen in worden gezet, maar dat lijkt me sterk.. Alles werkt goed, alleen heeft de auto constant de Storing Wagenverlichting (welke misschien opgelost kan worden door er canbus tussen te zetten, toch?) en de volledige elektra valt eens in de zoveel tijd voor nog geen seconde uit.
Zie bijgevoegd twee foto's van de koplampen die er nu in zitten. Zien jullie een oplossing?
 

Bijlagen

  • IMG_1090.jpg
    IMG_1090.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 20
  • IMG_1091.jpg
    IMG_1091.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 149 pk 
ehm... Iemand al iets geopperd over je BCM?
Naar wat ik weet, gaan die nog wel eens kapot.

Je BCM is je boardcontroller, verzorgt je dashboard, communiceerd met de motor etc. Deze stuurt ook voor een deel je verlichting aan. Aangezien er gekloot is met de software, verdenk ik toch echt een beetje die BCM...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar in mijn vorige auto (een slOpel Cnorsa) ging een deel van mijn kabelboom kapot waardoor mijn lamoen, tellers, radio en koplampen uitvielen. Succes met je zoektocht
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Hi,

De elektra viel heel random af en toe uit omdat één van de achterlichten bijna kapot was en de bedrading bijna doorgebrand was. Daardoor pakte het achterlicht soms veel stroom waardoor dus de elektra uit viel.

Topic dus gesloten.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 149 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!