Electronische problemen

Dag allemaal,

Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een polo 9n highline. Foto's zal ik plaatsen zodra het sneeuw iets weg is.

Ik heb deze auto gekocht van een handelaar as-is, met een paar storingen die vermeld waren.

- licht hoogte > oplossing is een nieuwe schakelaar en deze heb ik al besteld
- cruise-control / bediening MFA werkt niet > ik denk dat de module in de handels stuk is. Heeft iemand hier ervaring mee?
- lampjes 'portier open' en 'gordel om' doen het niet > kan dit met de module van de CC te maken hebben?

Voor de toekomst wil ik er graag een afstandsbediening bij voor de portieren. En dan het liefste 1 met een klapsleutel. Ik kan aan een originele module komen, heeft iemand ervaring met het inbouwen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
Ik heb een polo 9n highline.
- Cruishandels heb ik zelf vervangen met behulp van het setje van Kufatec
- Lichthoogteregeling is bij mij inderdaad ook kapot maar nooit de moeite genomen om de stelmotoren te vervangen (Schakelaar is verwijdert in verband met APK)
- Klapsleutelset schijnt probleemloos te werken met een polo, zelf doen echter is nog wel raadselachtig omdat niemad er een duidelijk antwoord op heeft. Enige wat bekent is bij mij over de CV aansturing is dat het massa-gestuurd is (dat schema moet dus aangehouden worden). Maar hoe precies ... geen flauw idee.

Portier en gordel lichtjes heb ik geen problemen mee (sterker nog: Ik heb geen gordel lichtje in mijn dashboard zitten).
 
Bedankt, ik heb bij de garage de stelmotoren laten testen. gelukkig waren deze nog goed. het lampje in de schakelaar was ook stuk, vandaar de conclussie dat deze schakelaar defect is.

Er zijn veel setjes op de markt voor een klapsleutel / afstandsbediening voor onder de 50 euro, die lijken makkelijk in te bouwen, ik vraag me wel af wat de kwaliteit daarvan is. Aan de andere kant, duur hoeft ook niet perze goed te zijn.

@ Fludizz, misschien heb ik dan ook geen gordellichtje, maar dat lijkt mij sterk omdat bij mijn weten alle VW's dat hebben. Misschien heeft de vorige eigenaar dat uitgezet met de vagcom (kan dat?)
 
Arnold zei:
Bedankt, ik heb bij de garage de stelmotoren laten testen. gelukkig waren deze nog goed. het lampje in de schakelaar was ook stuk, vandaar de conclussie dat deze schakelaar defect is.

Er zijn veel setjes op de markt voor een klapsleutel / afstandsbediening voor onder de 50 euro, die lijken makkelijk in te bouwen, ik vraag me wel af wat de kwaliteit daarvan is. Aan de andere kant, duur hoeft ook niet perze goed te zijn.

@ Fludizz, misschien heb ik dan ook geen gordellichtje, maar dat lijkt mij sterk omdat bij mijn weten alle VW's dat hebben. Misschien heeft de vorige eigenaar dat uitgezet met de vagcom (kan dat?)


@ Arnold in onze Polo's 9N/9N3 zit geen waarschuwing voor de gordel in sommige landen is dit weer wel het geval. Als je een Polo uit Frankrijk hebt bijvoorbeeld waarschijnlijk zit het wel in meer exportlanden (ik weet dat het in Polo voor de Japanse markt ook het geval is). Het is niet in te schakelen omdat simpelweg de bedrading en het benodigde gordelslot met microschakelaar niet aanwezig is.

De meeste achteraf setjes van €50,00 geven meer ellende dan goeds, de canbus/linbus electronica van de Polo is nogal gevoelig voor niet "af fabriek" gemonteerde apparatuur. Soms kunnen de meest vreemde storingen zich voordoen door bijvoorbeeld het verkeerd aansluiten van een universele radio.
 
Bedankt Chris voor de opheldering.

Enige punt nu nog is de bediening van de MFA, zal dit weer gaan werken met de nieuwe handels? Woensdag wordt e.a. gemonteerd. ik zal het resultaat posten.

Nog een vraagje; wanneer ik achteraf mistlampen ga monteren heb ik natuurlijk de lampset + plastic deel voor in de gril en en een nieuwe schakelaar nodig. Weet iemand welke kabels er verder nodig zijn? alleen een kabel van de mistlamp naar... (?) of een nieuwe kabel van de schakelaar naar de mistlampen?
 
Bedankt allemaal,

De cruise-control doet het ondertussen en de lichthoogte ook. Enige probleem is nog de bediening van de MFA:

Wat heb ik gedaan:
- De handel (schakelaar) is getest en deze werkt
- Accu stekker voor paar uur losgehaald (ergens gelezen op een forum), geen resultaat.
- Radio aansluiting controleren (ook ergens gelezen dat dat problemen kan geven, ga ik morgen testen / bekijken)
- het kan ook zo zijn dat de tellerbak stuk is (en dat denk ik). Weet iemand een tellerbak te koop? gaat om een 2002 benzine.

Alvast bedankt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!