Egr

hey mensen

Nou ik geloof dat ik er nu ook aan moet geloven dat mijn egr eraan komt.
Ik heb nog geen motorstoring gehad maar de verschijnselen die lijken er zeer op dat hij er aan komt schokkerig af en toe bij laagtoerig en bij volgas tussen de 2 en 3d toeren licht inhouden.
Nu weet ik niet of dat het helemaal klopt wat ik zeg maar aangezien het een bekend 1.2 tdi probleem is.

Is het al mogelijk om de EGR uit te laten zetten of er tussenuit halen?

Heb ook net het geluk dat hij net uit de garantie is en pas 57000km op te teller heeft

Nu rij ik wel met een JD module +/- 1 jaartje miss ook dat hij motorstoring tegen houd?
 
hey mensen

Nou ik geloof dat ik er nu ook aan moet geloven dat mijn egr eraan komt.
Ik heb nog geen motorstoring gehad maar de verschijnselen die lijken er zeer op dat hij er aan komt schokkerig af en toe bij laagtoerig en bij volgas tussen de 2 en 3d toeren licht inhouden.
Nu weet ik niet of dat het helemaal klopt wat ik zeg maar aangezien het een bekend 1.2 tdi probleem is.

Is het al mogelijk om de EGR uit te laten zetten of er tussenuit halen?

Heb ook net het geluk dat hij net uit de garantie is en pas 57000km op te teller heeft

Nu rij ik wel met een JD module +/- 1 jaartje miss ook dat hij motorstoring tegen houd?

Ik heb mijn egr laten uitschakelen via een software aanpassing deze gaat wel terug in werking als de dpf moet regenereren. Kun je eens navragen bij een chiptuner wat mogelijke opties zijn.
 
Ik had het een tijdje geleden (2maand) ook in m'n BM. De auto hield in tussen de 2 & 3duizend toeren. Gewoon lichtelijk niet heel overdreven. Het was voornamelijk wanneer ik al een x aantal km achter de rug had. Ik heb hem naar de dealer gebracht maar deze konden niks vinden, terwijl er wel drie storingen waren waaronder in het uitlaatsysteem. Dag later deed m'n stuurbekrachtiging het niet. Bleek dat er vocht zat in het stuurhuis en is deze vervangen. Nou geloof ik niet dat de stuurbekrachtiging en het inhouden van de motor verband hebben maar ik denk ik vertel het wel even, misschien dat je er wat aan hebt... ;) Als je meer weet hoor ik het graag van je, want de dealer wou wel weer opnieuw gaan zoeken maar dat is al snel drie uurtjes keer €100...
 
Klopt idd met een aantal km gereden merk je het het meest.
Contact gehad met jd engineering. Maar omdat het obd tot op heden nog steeds niet lukt is het niet mogenlijk om de egr dicht te zetten helaas.

Nieuwe egr kost zn 380 euro excl montage
als iemand nog een optie heeft hoor ik het graag
 
Deze wou ik nog wel even delen...
door MacManiac78 » 17 jun 2013 03:10
Bij de 1.2 TDI motoren kan de EGR niet dichtgezet worden en is hij softwarematig er ook nog niet uit te schrijven.
Doorrijden met een kapotte EGR zorgt ervoor dat er nog meer roet de turbo ingaat, waardoor deze ook geen lang leven heeft. De EGR klep blijft bij falen namelijk open staan. En de auto loopt in noodloop, waardoor je PK's en Nm's mist. Gewoon laten vervangen. En is er voor je auto wel een 'chiptuning' (voor het dichtzetten van de EGR noodzakelijk) beschikbaar, dan deze EGR zowel met een plaatje, als softwarematig dicht laten zetten. Dit is het behoud van je turbo. (En het levert IETS meer vermogen.)
Voor meer inhoudelijke informatie kan je kijken op SkodaForum.eu, SkodaForum.nl, TDISite, TDIForum etc. etc.
Of gewoon even googlen: Let me google that for you
 
Met een afgedopte/uitgeschakelde EGR ga je verbrandingstemperatuur (en dus ook de temperatuur van je turbo!) enorm verhogen.
Normaal met de EGR in werking bij deellast is er minder zuurstof (uitlaatgassen recirculeren) dus verbranding op lagere temperatuur.

Het blijft kiezen tussen twee kwaden.

Het is ook een mythe dat je motor er zuiniger van zou worden;
Hieronder een quote, heb geen idee of ik hier naar stites mag linken dus google op het onderwerp...

The EGR valve also helps your engine by richening up the air/fuel mixture but without additional fuel. It does this by reducing the amount of oxygen in the cylinders and thus the amount of fuel needed to keep a sane engine temperature while at cruising speeds. This reduces the amount of fuel your engine needs to burn when power demands are low. Essentially, to some extent, it’s making your engine “smaller” when power demands are low by filling those cylinders with less air and fuel which really is almost as good as shrinking the engine (for times when a “big” one isn’t needed).
 
koppelings platen hebben te maken met degene die met de auto rijd ik ben zelf auto monteur ik hoorde pas een verhaal op de zaak dat er iemand na 60000 al platen moeten vervangen maar er is nooit een andere auto geweest ermee die zo vroeg problemen ermee had dus om nou aan je auto te gaan twijfelen vind ik een beetje onzin!

Het gaat gewoon slijten maar het ligt eraan hoe je rijd!


egr heb gewoon zo zijn voor en nadelen als ik jou was zou ik hem weg laten schrijven als het mogelijk is en al gaat het niet is het erg zuur!
 
koppelings platen hebben te maken met degene die met de auto rijd ik ben zelf auto monteur ik hoorde pas een verhaal op de zaak dat er iemand na 60000 al platen moeten vervangen maar er is nooit een andere auto geweest ermee die zo vroeg problemen ermee had dus om nou aan je auto te gaan twijfelen vind ik een beetje onzin!

Het gaat gewoon slijten maar het ligt eraan hoe je rijd!


egr heb gewoon zo zijn voor en nadelen als ik jou was zou ik hem weg laten schrijven als het mogelijk is en al gaat het niet is het erg zuur!

De koppeling hoeft niet perse te vervangen zijn bij 60K km, vanwege slijtage. Ook kan bv een slechte drukgroep de oorzaak zijn tgv een slechte productie batch...
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!