DSG schokt bij volle acceleratie

Initiald

Bekend lid
170
89
45
Ik heb een Polo GTI 6C (2017) met dsg gechipt door VAG techniek.
Laatste tijd valt mij op dat ik tijdens een rijden onder de 100 km per uur en dan vol ga accelereren dat de DSG soms niet vloeiend schakelt. Schokt een beetje, je voelt de auto schakelen.

iemand hier ervaring mee, Is dit normaal?
Tijd voor een bezoekje bij de dsg dokter?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Dat bezoekje kan geen kwaad, lijkt me. Wat is de km stand? Deze DSG (DQ 200) kan natuurlijk wel minder aan dan bv een DSG6.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
ja, sowieso is uitlezen altijd het eerste bij problemen; ook al levert het niets op, kun je bepaalde zaken meteen uitsluiten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij mijn oude Golf had ik het wel eens andersom schokjes als ik niet volgas ging van 2 naar 3 (DQ250 ipv DQ200).
Volgens mij is het lange tijd goed gegaan maar uiteindelijk toch een flinke reparatie eraan nodig. Zal gewoon eens contact op nemen met TVS/DSG dokter.

Wie weet kunnen ze wat verhelpen voor het echt in de soep draait.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!