DRL en dimlicht foutief gecodeerd?

Hallo mensen,
Ik heb DRL en mistlicht in mijn voorspoiler van de Polo 6c. Zowel overdag als 's avonds zijn zowel mijn DRL en mijn Dimlicht aan.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik met ODBEleven het zo kan coderen dat overdag alleen DRL en 's avonds alleen de dimlichten aan zijn met de lichtknop in de auto stand?
Bij mijn weten mag je DRL toch niet aan als je dimlicht ook aan is 's avonds? of heb ik dat mis?
Is er misschien iemand met een 6C die me kan vertellen hoe zijn settings staan als je hem uitleest? Ik krijg het niet voor elkaar.
Alvast hartelijk dank voor het lezen/hulp!

Mvg,
Cor
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C "Lounge Edition"  1.2 TSI 90pk - 175Nm ----> 130pk - 220Nm 
Je kunt met OBDEleven in combinatie met jouw Polo elke lamp een eigen functie geven, dus je volledig uitleven met wat jij overdag en in het donker wil voeren. Dat doe je door via de lamp kanalen letterlijk elk lampje na te lopen de juiste functie te geven.

Bij de laatste Polo 6C die ik op bezoek had hebben we het toen zo gedaan dat de volledige mistlamp en lamp ernaast de DRL is. De mistlampen zijn toen op 80% gezet en de lamp ernaast gewoon op maximaal. Dat gaf ongeveer gelijk licht. In het donker gaat alles in de bumper uit en de 'normale' koplampen aan. Maar dit is natuurlijk slechts een van de vele opties.
 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
om je even op weg tehelpen , ik had ook een tijd dagrij verlichting aan met stadslichten, dus totaal 6 lampen aan.
in de rdw wet boek staat dan je maximaal 4x stadslicht aan mag hebben. dus inprensipe zou het mogen.
als je de dagrij verlichting wilt coderen naar dagrij, dan zou leuchte4tfl lb43 light function a 4 op dagrij moeten staan bij je bcm
 
volkswagen  Polo 6c  1.0 mpi 55kw 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
Das te kort door de bocht... Denk dat er wel wat meer moet gebeuren dat de lichtfunctie van 1 lichtpitje, in 1 koplamp, te veranderen. Zeker omdat @XConvict aangeeft dat overdag z'n dimlichten ook aanstaan overdag. Als je doet wat Mikey suggereert dan heb je in de linkerkoplamp een extra lampje aanstaan overdag, en er wordt niks gezegd over felheid, en dimgedrag bij knipperen bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Wordt zeer gewaardeerd. Ik heb een schema gevonden op internet van een 6c met alle verwijzingen voor de lampen. Ik ga die zsm proberen en dan kom ik erop terug.

@Antera bedankt, als dit niet lukt neem ik wel even contact op.
#tobecontinued
 
Volkswagen  Polo 6C "Lounge Edition"  1.2 TSI 90pk - 175Nm ----> 130pk - 220Nm 
Volgens mij is het me gelukt. Ik heb aan de hand van een uitdraai van een andere 6c de lampen opnieuw ingesteld. Overdag branden alleen de onderste als drl en in het donker het dimlicht In de koplamp.
Vond het wel mooier toen ze beide branden savonds maar ik werd teveel geseind dus dan maar uit.
Toch maar eens gaan nadenken over ombouw naar LED aan de voorkant.
Bedankt voor het meedenken!
 
Volkswagen  Polo 6C "Lounge Edition"  1.2 TSI 90pk - 175Nm ----> 130pk - 220Nm 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!