Distributieriem vervangen??

Hallo, ik heb net een polo 1.4 gekocht met 136000 op de teller. De distributieriemen zijn nog niet vervangen, de garage waar ik hem heb gekocht heeft mij verteld dat dat pas echt nodig is bij de 150000( als je de riem maar blijft controleren)? Ik heb er verder niet zo veel verstand van de riemen, maar hoorde altijd dat de vervanging vaak tussen de 100000 en 120000 in lag? Weten jullie hier meer van, en wat lijkt jullie het verstandigst??
 
Welk bouwjaar is je Polo?? VW adviseerd om iedere 30.000 KM de riem te controleren.

MAAR, ik heb altijd geleerd dat het beter is om preventief te vervangen dan dat het te laat is!
 
Dus de riem zit er nu voor het 6e levensjaar op ?? Dan zou ik uit voorzorg toch een nieuwe riem met waterpomp en spanners monteren. Dan hoef je er de komende tijd ook niet meer naar te kijken.
 
Nee er zit geen onderhoudsboekje bij, en denk echt dat ik hem wel naar de garage moet brengen. Heb zelf namelijk echt geen verstand van auto's:) ben ook maar een meisje haha ;) maar de garage wilt het voor me doen voor iets van 400 euro is dat een beetje redelijke prijs.?
 
Een garage is altijd duurder, qua onderdelen ben je voor de Polo al 220 euro kwijt. Dit is dan incl. waterpomp-spanrollen- looprollen en 2 distributieriemen. 1 voor krukas nokkenas en 1 voor nokkenas nokkenas ;)

Vervangen kan ik ook voor je doen. PB dan even voor verdere informatie :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar de garage wilt het voor me doen voor iets van 400 euro is dat een beetje redelijke prijs.?

Zal waarschijnlijk de (VW-)dealer zijn. Deze werken veelal met vaste prijzen. Ik raad je aan een kleinere garage te zoeken. Het arbeidsloon is eigenlijk het grootste deel. Ik was voor m'n Peugeot 206 - bij 110.000 km op eigen initiatief laten doen - € 200,- (met nieuwe spanrollen) kwijt. En ik raad je aan gewoon nu te vervangen, als hij kapot gaat, kost het je in een andere/nieuwe motor of kleppen en zuigers.
 
Bob: dat vind ik een zeer lage prijs, maar dat ga je bij de Polo niet redden!!, ik heb zelf voor de distributie (riemen + rollen) en een waterpomp (zou ik ZEKER mee laten vervangen!!!) al 220euro betaald incl korting via mn werk! Dat is dan puur alleen al onderdelen!

Ook ik kan eventueel je distributie vervangen mocht je liever naar Purmerend komen rijden! verdere info kan evnt per PB
 
Ik zou het ook vervangen als dat nog niet gebeurt is. 400 euro vind ik niet duur incl materiaal. Heb er zelf 350 betaald bij een kleinere garage en hij rijd nog steeds. Met geluk dan toen hij werd vevangen was de spanrol al stuk. Dus maak maar gauw een afspraak
 
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!! Ik heb trouwends nog 2 vraagjes. Is het bij het vervangen van de distributieriemen nodig om de auto op een brug te hebben, of is het zonder ook mogelijk? En hoeveel uur duurt het ongeveer om ze zonder brug te vervangen?
 
Ik ben eergisteren 2 uurtjes bezig geweest. Dat was ook een 1.4 blokje van vw. ik doe het altijd op de zaak heb ik alles bij de hand qua gereedschap brug enz.
 
Bob: dat vind ik een zeer lage prijs, maar dat ga je bij de Polo niet redden!!, ik heb zelf voor de distributie (riemen + rollen) en een waterpomp (zou ik ZEKER mee laten vervangen!!!) al 220euro betaald incl korting via mn werk! Dat is dan puur alleen al onderdelen!

Riemen? Zitten er in een polo meer dan één? en ja de waterpomp, ik weet niet wat die kost, had ik niet nodig!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!