Diesellucht in de auto

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Ik wil graag van andere BM rijders weten of ze ook een dieselgeur in hun auto ruiken als ze ergens stil komen te staan, bv voor stoplichten of ergens in een file. Bij mij in de auto gaat het namelijk al vanaf het begin dat ik de auto heb telkens stinken naar diesel als ik ergens stil kom te staan. Is dit nou normaal (lijkt mij namelijk niet)? Weten jullie misschien wat er evt aan de hand kan zijn?
 
Het enige wat ik wel een keer heb gehad, is dat verbrande rubber lucht, maar dat was zo voorbij... Maar een diesel lucht in me auto, dat heb ik nog niet gehad!
Misschien even de dealer contacteren?
 
graafie,
Ja van dat verbrande rubber lucht hoort erbij heb ik ergens gelezen... Dan wordt je **bla bla** schoon gebrand ofzo, na zoveel kilometers, maar jou diesel lucht niet nee... Misschien ergens een lekkage? Als je stil staat, zie je dan geen brandstof plek op de grond of iets?
Gewoon langs dealertje, je hebt nog garantie (toch)...
 
mitchi3, Die rubberlucht krijg je volgens mij inderdaad als het roetfilter wordt schoongebrand of zoiets. Ik heb verder geen lekkageplek op de grond kunnen vinden. Als ik wel een lekkage zou hebben in de auto zelf zou ik die diesellucht volgens mij ook onder het rijden moeten ruiken toch? Ik heb inmiddels maar even een afspraak gemaakt bij m'n dealer, ik heb inderdaad nog garantie. Donderdagmiddag moet ik even langskomen. We zullen zien of ze iets vinden.
 
graafie, niet toevallig die brandend rubber lucht bij een keer stevig door trekken met je polo? Stick Out Tongue
oh en die diesel lucht kan trouwens tijdens t rijden ook worden 'weggeblazen' door de rijwind, dus even langs de dealer is sowieso het beste om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van lekkage oid ;)
(langleve de garantie! :mrgreen: )

ps. je roetfilter schoonbranden kun je toch ook doen door een kwartier met een snelheid van 70 km/u of meer te rijden in de 4?
 
VW  6R  1.2TDI 
Vandaag naar de garage geweest voor die diesellucht in de auto. Wat bleek, bij een verstuiver zat een lekje waar een heel klein beetje diesel weg kon lopen wat weer in een gootje terecht kwam in de auto zelf. Dit hebben ze dus verholpen en nu moet het goed zijn. Ook was ik afgelopen week een VW embleempje verloren van één van mijn velgen en hier heb ik een nieuwe voor gekregen, helemaal gratis. Toch netjes van de dealer. :lol: :lol: :lol:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!