Dashcam monteren.

H11

Bekend lid
559
1
128
57
Is er iemand die mij kan helpen met het aansluiten van een dashcam?Het gaat om een garmin mini dashcam 2. Het aansluiten zelf gaat uiteraard wel,Stick Out TongueStick Out Tongue maar ik wil de bedrading wegwerken en het liefst mijn sigarettenaansteker beschikbaar houden, ik weet niet of het rechtstreeks op de voeding aangesloten kan worden, dat zodra ik de auto op contact zet of start dat die dan ook aangaat?

Wie kan me helpen?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
op de zekering van je sigarettenaansteker is een mogelijkheid, die werk normaal ook op contact aan en uit.
of een andere zekering die uit gaat met contact uit.
via een zekering adapter. zie foto's.
 

Bijlagen

  • 260135B0-1033-414C-AB9F-8A940C439F36.jpeg
    260135B0-1033-414C-AB9F-8A940C439F36.jpeg
    89.2 KB · Weergaven: 19
  • 052CCCED-4214-4B39-AB73-3BA50C8E7C04.jpeg
    052CCCED-4214-4B39-AB73-3BA50C8E7C04.jpeg
    1 MB · Weergaven: 19
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
op de zekering van je sigarettenaansteker is een mogelijkheid, die werk normaal ook op contact aan en uit.
of een andere zekering die uit gaat met contact uit.
via een zekering adapter. zie foto's.
Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar als ik het dus goed begrijp: De kabel van de dashcam afknippen en in het blauwe gedeelte doen en dan kan ik die bij de zekering van de aansteker doen? want blijft de huidige zekering van de aansteker erin zitten of doe ik zowel van de aansteker als van de dashcam in die adapter? Moet ik ook letten of die zekering het aankan oid, omdat er 2 zekeringen dan inzitten? Bedankt alvast!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
de positieve rode draad van je cam moet op de zekering adapter zitten, en de negatieve op een boutje van je chassis. te vinden bij je zekeringen of achter zijpaneeltje (tussen je deur en dashboard)
en dan stop je de zekering voor zowel je origineel geplaatste zekering als die voor je cam zoals op de foto.
 

Bijlagen

  • 169684D3-2106-441A-A6DA-9CEC68CA537F.jpeg
    169684D3-2106-441A-A6DA-9CEC68CA537F.jpeg
    62.7 KB · Weergaven: 9
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik heb de mijne aangesloten via een losse 12v vrouwelijke stekker en die bedrading kan je dan in je zekeringskast aansluiten of bij je huidige 12v aanknopen.

Qua wegwerken, tja da's niet gek veel werk, maar sommige plekken zijn wat lastiger.

Ik heb een blackvue 2ch en heb het zo:

Stroom via zekeringskast.
Via a stijl naar het dak.
Kabel onder de hemel door en bij het midden er weer onder vandaan. Heb zelf licht en zicht pakket dus de kabel kan achter de kap van me binnenspiegel.
Vanaf de voor camera gaat de kabel voor achter op dezelfde weg terug.
Onder de a stijl door het dashboard naar me motorkaphendel, dan door de dorpel naar achter, over de koelkast linksachter en dan via de c stijl naar boven naar het doorvoerrubber van je achterklep.
Daar doorheen met de kabel, ja das k#twerk, en dan door de stichting van me achterruitverwarming in de rand van het achternaam zo naar het midden boven van de achterklep.

Klaar.....
 
de positieve rode draad van je cam moet op de zekering adapter zitten, en de negatieve op een boutje van je chassis. te vinden bij je zekeringen of achter zijpaneeltje (tussen je deur en dashboard)
en dan stop je de zekering voor zowel je origineel geplaatste zekering als die voor je cam zoals op de foto.
Bedankt voor ej info, hoe sterk moet de zekering zijn? moet die hetzelfde getal als de zekering van de aansteker hebben? en het boutje is dat gewoon vrij en zichtbaar of zijn daar al draden gemonteerd? en dan die negatieve met zo een ringetje(als die gouden onderaan de afbeelding) bevestigen toch? sorry voor de vele vragen, maar ben bang dat ik dalijk iets verkeerds doe of kortsluito_OHTB1zCRwRFXXXXcaXVXXq6xXFXXX2.jpg
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik heb de mijne aangesloten via een losse 12v vrouwelijke stekker en die bedrading kan je dan in je zekeringskast aansluiten of bij je huidige 12v aanknopen.

Qua wegwerken, tja da's niet gek veel werk, maar sommige plekken zijn wat lastiger.

Ik heb een blackvue 2ch en heb het zo:

Stroom via zekeringskast.
Via a stijl naar het dak.
Kabel onder de hemel door en bij het midden er weer onder vandaan. Heb zelf licht en zicht pakket dus de kabel kan achter de kap van me binnenspiegel.
Vanaf de voor camera gaat de kabel voor achter op dezelfde weg terug.
Onder de a stijl door het dashboard naar me motorkaphendel, dan door de dorpel naar achter, over de koelkast linksachter en dan via de c stijl naar boven naar het doorvoerrubber van je achterklep.
Daar doorheen met de kabel, ja das k#twerk, en dan door de stichting van me achterruitverwarming in de rand van het achternaam zo naar het midden boven van de achterklep.

Klaar.....
heb je een foto hoe het eruit ziet dan?
(bij de achterklep)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!