dashboardverlichting valt uit

Hallo,

Vanmorgen deed de verlichting van de klokkenwinkel het niet. De meters deden het wel. Na een uurtje rijden ging de verlichting ineens branden en bleef die branden. Ook de verlichting van de climate control werkte niet.
Nadat ik de auto had uitgezet en weer startte, deed de verlichting van de klokken het niet. De waarschuwingslampjes werken wel. Wat kan er mis zijn?
Polo 9N uit 2003
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
Ik heb gecontroleerd:
- zekering, deze is heel,
- lichtschakelaar werkt uitstekend, de voetuigverlichting werkt naarbehoren,
- lichtdimmer, deze doet het goed als de instrumentenverlichting werkt.

Dan blijft over een draadbreuk, maar hoe ga ik die in vredesnaam vinden?
Kan iemand simpel uitleggen hoe je de klokkenwinkel kan demonteren, zodat ik daarachter kan kijken. Het uitbouwen van de climtecontrol is een fluitje van een cent.

Wat overigens nog ven opgemerkt moet wofrden is dat ik vorige maand een radio wilde monteren, maar geen geschakelde plus kon vinden. Die heb ik destijds afgetakt van de geschakelde plus van de climate control en gezekerd. Verder is de radio aangesloten op een verlichtingskabeltje. Dat zorgt ervoor dat het scherm minder fel wordt als de verlichting wordt ingeschkeld. Ook die werkt nog steeds naar behoren.

Ie komt deze dagen met de verlossende oplossing?
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
Massaprobleem? Mn Golfje MK1 had hier ook last van. paar beste klappen op het dashboard deden vaak wonderen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!