dashboard verlichting intensiteit

Laatst reed ik naar huis en zag ik tot mijn verbazing dat de lichtsterkte van mijn dashboard verlichting was afgenomen (snelheidsmeter etc). Ik weet dat je dit op een makkelijke manier kunt aanpassen, maar ik weet niet meer hoe! Het is niet echt noodzakelijk maar het irriteert me nu elke keer als ik naar mijn snelheidsmeter kijk. Weet iemand hoe je de lichtintensiteit kunt veranderen?

- Onder de toerenteller en snelheidsmeter zitten 2 knoppen maar hier is het me niet mee gelukt.
- Onderop het ruitenwisserpookje zit een knopje die contact heeft met de boordcomputer maar daar lukt het me ook niet mee.

Gegroet,
Gait
 
Als het donker begint te worden, gaat de verlichting in je dashboardtellers uit. Zo krijg je een seintje dat het verstandig is om je verlichting aan te doen. Misschien was dat bij jou het geval?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Als het donker begint te worden, gaat de verlichting in je dashboardtellers uit. Zo krijg je een seintje dat het verstandig is om je verlichting aan te doen. Misschien was dat bij jou het geval?
Waarom is dit eigenlijk zo? Ik vind het maar irritant. Standaard staat bij mij de verlichting buiten aan als mijn lichtschakelaar in stand 0 staat. Alleen de dashboard verlichting niet. De tellers zijn wel verlicht, maar zodra ik een tunnel in rijd, dan dimmen de klokken.

Waarom is het niet gewoon mogelijk om ten alle tijden de gehele dashboard verlichting aan te hebben?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Waarom is dit eigenlijk zo? Ik vind het maar irritant. Standaard staat bij mij de verlichting buiten aan als mijn lichtschakelaar in stand 0 staat. Alleen de dashboard verlichting niet. De tellers zijn wel verlicht, maar zodra ik een tunnel in rijd, dan dimmen de klokken.

Waarom is het niet gewoon mogelijk om ten alle tijden de gehele dashboard verlichting aan te hebben?
Lijkt me niet dat je normale verlichting af fabriek aan staat als de schakelaar op O staat (zover ik weet staat alleen DRL aan op stand O). Heb je dit zelf aangepast met VCDS? Denk dat je dashboard verlichting ook wel aan kunt passen met VCDS, zodat het permanent aan is.
 
Lijkt me niet dat je normale verlichting af fabriek aan staat als de schakelaar op O staat (zover ik weet staat alleen DRL aan op stand O). Heb je dit zelf aangepast met VCDS? Denk dat je dashboard verlichting ook wel aan kunt passen met VCDS, zodat het permanent aan is.

Hans bedoelt dat zijn auto dauerfahrlicht heeft ipv tagfahrlicht ;)
dauerfahrlicht staat ook wel bekend onder de 'nordic setting' ;)

Oja, beide genoemden vallen in Nederland onder dezelfde noemer, ondanks de wezenlijke verschillen: 'dagrijlicht'
 
VW  6R  1.2TDI 
Lijkt me niet dat je normale verlichting af fabriek aan staat als de schakelaar op O staat (zover ik weet staat alleen DRL aan op stand O). Heb je dit zelf aangepast met VCDS? Denk dat je dashboard verlichting ook wel aan kunt passen met VCDS, zodat het permanent aan is.
Ben het nooit tegen gekomen, wél dat de verlichting uitgaat bij stand 0
 
Mijn verlichting in stand 0 is niet anders dan de verlichting in stand 1. Er zou wel dagrijverlichting in mijn koplampen moeten zitten (dacht ik), maar die wordt dus niet gebruikt. Lichtintensiteit etc. van het licht is precies hetzelfde in stand 0 als stand 1.

Ik heb dit niet zelf aangepast, maar vind het wel fijn eigenlijk. Daarom ook mijn vraag of het mogelijk zou zijn om de dashboard verlichting continu aan te hebben. Hoef ik die schakelaar tenminste niet meer te gebruiken Big Grin

Alleen als ik de lichtschakelaar in de middelste stand zet veranderd de verlichting. Dan dimmen mijn koplampen, gaan ze denk ik op dimlicht/stadslicht?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Mijn verlichting in stand 0 is niet anders dan de verlichting in stand 1. Er zou wel dagrijverlichting in mijn koplampen moeten zitten (dacht ik), maar die wordt dus niet gebruikt. Lichtintensiteit etc. van het licht is precies hetzelfde in stand 0 als stand 1.

Ik heb dit niet zelf aangepast, maar vind het wel fijn eigenlijk. Daarom ook mijn vraag of het mogelijk zou zijn om de dashboard verlichting continu aan te hebben. Hoef ik die schakelaar tenminste niet meer te gebruiken Big Grin

Alleen als ik de lichtschakelaar in de middelste stand zet veranderd de verlichting. Dan dimmen mijn koplampen, gaan ze denk ik op dimlicht/stadslicht?

Ghehe, ik snap je punt!
Anders kun je ook eens overwegen om zo'n lichtsensor module erin te zetten en deze continu op auto te laten staan, hoef je je geen 'zorgen' meer te maken over verlichting in tunnels ed ;)
Of als je een regensensor hebt om de lichtsensor in die module ook actief te maken :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan, zit er bij de regensensor ook een lichtsensor in? Zo ja deze zorgt dan dat al je verlichting aan gaat wanneer het donker wordt?
Want ook bij mij is het zo dat op stand 0 de verlichting rond om brand maar de verlichting in het dashboard niet.

Jep, bij de oem regensensor van de polo zit ook een lichtsensor ingebouwd die niet is aangesloten.

Komplett-Set Coming home / Leaving home - VW Polo 6R-38993-1_M
Kabelsatz Coming home / Leaving home - VW Polo 6R-38992_M

Ik weet dat vagtechniek dit wel kan inbouwen, mits je bcm dit kan qua coderingen. Hoe en wat specifiek weet ik niet, heb ik mij niet in verdiept.

In dit topic moet ook nog wel ergens een foto staan van de regen/lichtsensor in gedemonteerde staat: http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/5387-auto-light-automatisches-fahrlicht.html
 
VW  6R  1.2TDI 
Jep, bij de oem regensensor van de polo zit ook een lichtsensor ingebouwd die niet is aangesloten.

Komplett-Set Coming home / Leaving home - VW Polo 6R-38993-1_M
Kabelsatz Coming home / Leaving home - VW Polo 6R-38992_M

Ik weet dat vagtechniek dit wel kan inbouwen, mits je bcm dit kan qua coderingen. Hoe en wat specifiek weet ik niet, heb ik mij niet in verdiept.

In dit topic moet ook nog wel ergens een foto staan van de regen/lichtsensor in gedemonteerde staat: http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/5387-auto-light-automatisches-fahrlicht.html

Deze bedoelt je? ;)
http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/5387-auto-light-automatisches-fahrlicht-14.html#post133795
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!