Dashboard polo 9n

De display van mijn Polo 9N 2002 1.4 TDI valt uit!


Het uitvallen gebeurt tijdens het rijden. Op een willekeurig moment begint de toerentalmeter trillend terug te lopen naar 0, de snelheidsmeter doet dit ook (terwijl snelheid gelijk blijft) en alle lampen op het display lichten op en flikkeren kort.
Vervolgens, nadat de meters op 0 hebben gestaan, lopen de meters weer op naar juist toerental en snelheid, de klok en de dagteller worden gereset. Alle waarschuwingslampjes gaat uit, verder heb ik dit enkel als mijn lichten branden.

Vandaag naar de garage geweest daar wisten ze het ook niet zo op 1 2 3. Toen ik zei dat ik dit enkel had als ik de lichten deed branden hadden ze mij de raad gegeven om de lichten overdag aan te steken en te kijken of ik het dan ook voor had. Dus om 3 uur in de nammidag met koplampen aan rijden en inderdaad wanneer ik bijna thuis was had ik het terug voor.

Weet iemand wat het probleem kan zijn
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 TDI 75pk 
lijkt op een massaprobleem of canbusstoring. M'n ouders hadden een Lupo 1.0MPI met het zelfde probleem. Hun oplossing was: auto verkopen.
ik begrijp dat jij dit niet wilt :tongueclosed: :tongueclosed: :tongueclosed:

Nu even serieus de mogelijke oplossingen/afbakening storing:
- andere tellerbak zoeken met ongeveer dezelfde kilometerstand
- massa-connecties controleren
- CAN-bus uitlezen op intermitted storingen
- Goed op alle omstandigheden letten als het probleem zich voor doet, proberen dit te repliceren en steeds meer randapparatuur afschakelen tot het probleem zich niet meer voordoet
- misschien je dynamo of accu niet meer in optimale staat? omdat dit optreed als je lampen branden?
- heb je toevallig aftermarked XENON? deze kan ook enorme storingen veroorzaken op de CANbus.

Misschien een wat gevaarlijkere actie om te achterhalen waar het probleem zich voordoet:
- overdag rijden met de koplampen afgekoppeld (fysiek de stekkers los) en als het probleem zich nog voordoet, achterlampen loskoppelen. doet t probleem zich nog voor, dan zit het niet in de verlichting maar ergens in je dashboard zelf.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!