Cruise control Polo 9N 1.4 werkt niet...

Hallo allemaal, ik ben Miller en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 9N met 1.4 16v. Alles is top in orde met deze auto, alleen werkt de cruise control helaas niet. Het gaat om de originele cruise control. Zodra ik het knopje op aan zet gaat er wel een lampje branden in het dashboard. Verder doen de knoppen niks. (Res en set). Weet 1 van jullie hier raad mee? Wat kan ik het beste doen, naar de dealer gaan? Ik ben bang dat de dealer een duur grapje gaat worden. Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
Miller.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 16v 
De cruisecontrol slaat af bij het indrukken van de rem of koppeling. Werkt je remlichtschakelaar? Denkt hij niet dat je constant met een ingetrapte rem zit?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Bij mij kwam het doordat de remlichtschakelaar kapot was. Daarna werkte het weer.
Echter nu (sinds kort) werkt alleen het Res knopje niet meer, maar ik denk dat dit komt doordat er een breuk in de bedrading van het knopje zit.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Bij mn ouders (opel Astra) viel de cruize control sporadisch uit. Na enig onderzoek bleek dat er een veer in het koppelingspedaal gebroken was waardoor het koppelingspedaal niet volledig meer terug kwam. Veer vervangen en alles werkt weer naar behoren! Tip: rijd eens met je voeten onder je rem en koppelingspedaal en probeer je cruise opnieuw te activeren! snelste weg om t uit te sluiten!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Bedankt voor de reacties allemaal, ik weet dat de remschakelaar naar behoren werkt. De cruise control gaat helemaal niet aan. Ik ga eens proberen om zoals Catunambu zegt met mn voeten de pedalen omhoog te duwen als het ware. Ik laat het even weten, meer tips zijn altijd welkom uiteraard.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 16v 
Het beste is even om de auto aan VCDS te hangen en dan in de meetwaarde blokken te kijken of of alle contacten van de schakelaars werken ook zoals hierboven vermeld is. de remlicht schakelaar kan je niet testen op zicht deze heeft namelijk 2 contacten waarvan 1 voor de remlicht en 1 voor de cruise control.

Heb al vaker die gezien dat er 1 contactje niet goed werkt en daardoor het probleem aanwezig is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!