Continental VS Goodyear

Dag Allen,

Ik ben een zomerband aan het zoeken (ik heb er nu winterbanden op zitten 185/60/14) Ik heb twee verschillende banden gezien: continental Contact Premium 2 en de Continental Ecocontact 3. Daarnaast Schijnt de Goodyear Efficientgrip ook een goede band te zijn.

Ik zou graag jullie mening willen weten welke band jullie zouden kiezen uit de 3 bovenstaande merken en types en waarom het voor een polo 9n1 het beste zou zijn. Ikzelf kan namelijke niet kiezen..

Alvast bedankt!

Groetjes
 
Volkswagen  Polo First Edition 6R  1.0 TSI 
ik zou idd op R14 geen 195 bandjes pleuren ;) Overigens, als je op R14 banden zoekt, ik ben zeer goed te spreken over de Toyo bandjes goedkoop, toch fatsoenlijke grip en gaan lekker lang mee :)

ik heb voor mijn zomerbanden (195/45/R16) Cooper bandjes (op aanraden van de bandenboer) maar ik vind die te lawaaierig... Denk dat ik deze vervang door een "stille" band van een van de a-merken zodra het profiel op is :)
 
Zolang je maar niet van die goedkope jappenbandjes monteert zit je in nederland over het algemeen wel veilig :) Voor mijn zomervelgjes heb ik hankook bandjes klaarliggen. Die plakken goed Big Grin
 
Ik heb conti's en ben er erg teverden over plakken super en worden vaak als best getest. Vroeger toen ik nog bij een dealer werkte (1998-2007) hadden we in de begin jaren onder de Golfjes drie vaak last van cuppen, maar sinds 2002 zijn de conti's veel beter en echt erg lekkere bandjes geworden, ik ben over gegaan van Michelin Pilot's naar Conti's heb er geen spijt van.
 
Denk dat het gewoon persoonlijk is wat je zelf het prettigst vindt...Ik heb nu ook Conti's eronder en vindt ze als zomerband prima! Ook de Dunlop die ik als zomerband onder de G40 zaten waren prima bandjes..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!