Coming/leaving home functie

Hoi iedereen,

Ik zal mij even kort voor stellen, mijn naam is Matthijs en ik heb sinds een paar maanden een Volkswagen Polo 6R uit 2010. Tot nu toe heb ik hier zelf een aantal aanpassingen aan gedaan, alleen kom ik er nu niet helemaal uit. Ik zou graag de functie coming/leaving home willen op mijn auto.
Ik heb een lichtschakelaar gekocht met "auto" functie en een lichtsensor alleen krijg ik het nog niet werkend.
De lichtsensor werkt wel, deze schakelt vanzelf in donker en licht maar de functie van coming en leaving werkt nog niet.
Volgens de handleiding die er bij zat moest ik de schakelaar een paar keer draaien alleen doet dat niks. Nu heb ik op andere forums gezocht en kom ik bij een aantal verschillende dingen uit:

1. De schakelaar van "auto" naar "0" en dit nog een keer herhalen, wanneer ik dit doe gaan alle lampen van de auto 2 keer knipperen en gaan ze na ong 40 sec vanzelf uit en werkt maar eenmalig.
2. Ik had een paar keer gelezen dat je zelf een keer de groot licht hendel moest seinen om deze functie te activeren, maar dit werkt bij mij ook niet.
3. Wat ik redelijk vaak voorbij zie komen is dat je deze functie met VCDS moet aanzetten, klopt dit of is dit niet nodig?

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik fout doe of wat er fout gaat?

Groeten Matthijs
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Bluemotion 
Als je een chinese schakelaar hebt gekocht kan de handeling verschillend zijn. verschillende producenten ervan. Aangezien het dan in de schakelaar zit heeft dit niks met coderen te maken omdat de schakelaar dit regelt. :)

bijgesloten handleiding was voor de schakelaar die ik heb
 

Bijlagen

  • LETO Volkswagen automatic headlight manual.pdf
    816.9 KB · Weergaven: 22
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!