Cold Air intake 1.8t gti

Wmike

Actief lid
123
51
44
Beste polo rijders,

ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie sport cold air intake.

Heb jij er een liggen die je niet gebruikt of een waar je van af wilt laat het mij dan even weten !
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
Beste polo rijders,

ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie sport cold air intake.

Heb jij er een liggen die je niet gebruikt of een waar je van af wilt laat het mij dan even weten !
Hallo Wmike, heb je er inmiddels al één gevonden? Ik ben ook op zoek en vraag me af of jij misscchien al ervaring hebt opgedaan.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
@Wmike. Ah ok.

JT-Products heeft op dit moment een Black Week aanbieding. De VWR CAI voor de Polo GTI 6C 192 pk wordt daar aangeboden voor € 360. Elders zie ik ze te koop staan voor € 434,35. Ik zit er sterk aan te denken deze aanbieding van JT-Products aan te schaffen, tenzij iemand er slechte ervaringen mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Wmike
bij mij is die gewoon 400 op hun site heb je een link?

aanbieding klinkt zeker wel interessant
Als je nu naar hun site gaat, krijg je op hun home page de melding te zien dat je nog een week 10% korting krijgt als je tijdens een bestelling de code "Blackweek" invult.

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Wmike
Als je nu naar hun site gaat, krijg je op hun home page de melding te zien dat je nog een week 10% korting krijgt als je tijdens een bestelling de code "Blackweek" invult.


wat denk jij wat het met het vermogen doet een cai en muffler delete?
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
wat denk jij wat het met het vermogen doet een cai en muffler delete?
Ik las ergens op dit forum, dat VAG Techniek aangeeft dat montage van een CAI, door de koudere lucht, vermogenswinst zal opleveren. Hoeveel precies wordt niet aangegeven. Zelf denk / hoop ik rond de 5 %. Het zal dus ook afhangen van hoeveel vermogen er al is voor de montage van de CAI. Wat betreft de muffler delete heb ik geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Wmike
Er zijn verschillende filmpjes op YouTube. Via onderstaande link zie je een filmpje waarin te zien is dat het vermogen stijgt met 5 % na installatie van een CAI. Als dit klopt, dan zou in mijn geval het vermogen stijgen van 252 pk naar bijna 265 pk. Samen met het mooiere geluid, vind dat de moeite waard.

Er zijn echter ook filmpjes waarin het vermogen niet of nauwelijks stijgt., terwijl VAG Techniek, zoals eerder vermeld, aangeeft dat de koude lucht het vermogen zal verhogen. Al met al geen éénduidig verhaal dus.

 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan voor mijn Blue GT dat er nergens een fatsoenlijke cold air intake verkrijgbaar is.

Ik heb er toen zelf 1 ontworpen en 3D geprint in ABS. Inmiddels zit ik nu aan me 2e prototype en ben ik met het 3e ontwerp bezig.. Waarschijnlijk kan ik voor een GTI ook wel iets ontwerpen/maken ;)

Wel heb ik voor de GT de bestaande luchtfilterhuis gebruikt icm K&N inleg. Die is namelijk standaard al zeer goed.

Ik heb nu dus enkel de intake geprint, zie foto's
 

Bijlagen

  • intake bluegt 1.jpg
    intake bluegt 1.jpg
    389.1 KB · Weergaven: 49
  • intake bluegt 2.jpg
    intake bluegt 2.jpg
    543.6 KB · Weergaven: 49
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Wmike, noenoe en Mikie
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan voor mijn Blue GT dat er nergens een fatsoenlijke cold air intake verkrijgbaar is.

Ik heb er toen zelf 1 ontworpen en 3D geprint in ABS. Inmiddels zit ik nu aan me 2e prototype en ben ik met het 3e ontwerp bezig.. Waarschijnlijk kan ik voor een GTI ook wel iets ontwerpen/maken ;)

Wel heb ik voor de GT de bestaande luchtfilterhuis gebruikt icm K&N inleg. Die is namelijk standaard al zeer goed.

Ik heb nu dus enkel de intake geprint, zie foto's
Dat ziet er goed uit! Misschien al tests gedaan wat betreft de invloed op het vermogen? Ben erg benieuwd!
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan voor mijn Blue GT dat er nergens een fatsoenlijke cold air intake verkrijgbaar is.

Ik heb er toen zelf 1 ontworpen en 3D geprint in ABS. Inmiddels zit ik nu aan me 2e prototype en ben ik met het 3e ontwerp bezig.. Waarschijnlijk kan ik voor een GTI ook wel iets ontwerpen/maken ;)

Wel heb ik voor de GT de bestaande luchtfilterhuis gebruikt icm K&N inleg. Die is namelijk standaard al zeer goed.

Ik heb nu dus enkel de intake geprint, zie foto's
Erg netjes! Wat zou zoiets nou kosten?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik zit inmiddels over de 150 euro. Het scheelt dat ik het 3D printen zelf kan doen. Puur omdat het 1e en 2e ontwerp eigenlijk niet perfect waren en ik het duurdere ABS filament gebruik. Me 3e ontwerp ga ik weer met een ander filament proberen die meer geschikt is voor de auto industrie.

Wel heb ik er wel wat uurtjes inzitten wat betreft ontwerpen (Inventor) en bijna 2 dagen aan printtijd.

Interesse erin?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Wmike
Dat ziet er goed uit! Misschien al tests gedaan wat betreft de invloed op het vermogen? Ben erg benieuwd!
Ik heb tijdens de tuning nog gevraagd of ik een extra run mocht met de standaard intake maar helaas..

Er werd wel geroepen dat het zeker nut heeft!

Alleen kijkend naar de standaard intake zie je dat het aanzuigoppervlak al vrij beperkt is. In mijn ontwerp heb ik de volledige oppervlakte gebruikt en zo forceer je dus meer lucht richting je filterhuis.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Ik heb tijdens de tuning nog gevraagd of ik een extra run mocht met de standaard intake maar helaas..

Er werd wel geroepen dat het zeker nut heeft!

Alleen kijkend naar de standaard intake zie je dat het aanzuigoppervlak al vrij beperkt is. In mijn ontwerp heb ik de volledige oppervlakte gebruikt en zo forceer je dus meer lucht richting je filterhuis.
Jammer dat een extra run niet kon. Je zou dan het vermogensverschil op papier kunnen aantonen. Hoe is de sound?
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!