climatronicunit

in mijn Blue Motion zit een handgeschakelde airco. nu kan ik een climatronic bedieningsunit aanschaffen. vraag: kan deze zo op de plaats van de climatic worden gezet en .... werkt het dan? MAW wat moet ik doen om een climatronic unit aan de praat te krijgen in mijn Blue Motion
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Hallo Hansstaal,

Ik wil dit zelf ook heel graag en weet nog steeds niet of het mogelijk is.
Wel heb ik wat informatie hierover kunnen vinden op het internet.

Het schijnt dat een auto met Climatronic vol zit met allerlei sensoren (zoals de zonne-instraalsensor boven op het dashboard). Ook zijn er veel meer regelkleppen aangebracht.
Zo worden de luchtstromen door een Climatronic automatisch verdeeld over de auto. Daarnaast werkt de Climatronic snelheidsafhankelijk.
Zie hier http://www.hella.com/produktion/amc/...2005-12-22.pdf voor wat technische beschrijvingen en de verschillen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :). Gr. Aero
 
Ok Kris, ik meende dat de sensoren in de unit zaten, ff afwachten of er nog techneuten aan boord zijn met de wetenschap in hun mars?

Je hebt nu draaiknoppen die de luchtwegen regelen, die zitten mechanisch aangesloten. Bij een climatronic gebeurt dit met stelmotoren dus dan zou je die ook moeten monteren wat inhoud het hele dashboard eruit te trekken.
 
Je hebt nu draaiknoppen die de luchtwegen regelen, die zitten mechanisch aangesloten. Bij een climatronic gebeurt dit met stelmotoren dus dan zou je die ook moeten monteren wat inhoud het hele dashboard eruit te trekken.
Ik heb van BM-bezitters wel eens begrepen dat het vervangen van een dashboard nog wel meevalt (alhoewel ik daar zelf ook niet direct aan zal gaan beginnen ;)).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!