Climatic in de BM

Hallo,

ik heb gisteren mijn nieuwe polo BM opgehaald bij de dealer. Hiervoor had ik ook al een BM met bouwjaar augustus 2010. Nu dus een mooie nieuwe, alleen viel mij op dat de 'climatic' in de nieuwe auto anders is dan bij de 'oude'. Namelijk niet meer dat dat ding zichzelf op temperatuur houdt, maar dat je alleen maar warm of koud kan zetten. Ik maakte hierover een opmerking tegen de dealer en hij zei dat dat de nieuwe standaard is en dat in de BM's dat met op temperatuur houden niet meer ingebouwd wordt. Nou is mijn vraag aan jullie, is dat zo?? Weet iemand dit? Of weet iemand waar ik dit kan navragen? Want ik geloof er eerlijk gezegd niks van, want op de VW site staat dat in de comfortline climatic in zit (en ik heb dus een comfortline besteld).
 
Hoi Iske,

Wij hebben gisteren onze bm besteld ook comfortline. Daarin zit standaard climatic "de draaiknopen". Als optie kan je climatronic doen dat is de volautomatische, deze regelt zelf het temperatuur / op temperatuur houd.

Groeten,
Wesley
 
De huidige climatic is inderdaad geen half-automatische airco meer, maar gewoon een handbediende. Dit is gewijzigd met de start van modeljaar 2012 (dus in week 22 van 2011).

Op de VW-site staat wel meer wat niet klopt, vandaar ook die bekende kleine lettertjes waarin staat dat er fouten op de site of in de folder kunnen staan en dat dingen zonder kennisgave gewijzigd kunnen worden. Ik ben bang dat je alleen iets kunt doen al je zwart op wit hebt dat je een half-automatische airco hebt besteld voor week 22, dan had je dealer je op de hoogte moeten stellen van de wijziging.
 
Ik zou me er niet al te druk om maken. Of er nu een temperatuur schaaltje rond te warmte regelknop staat of niet, mijn idee is dat je wanneer je eenmaal de voor jouw ideale temperatuur gevonden hebt, je de rest met je ventilator harder of zachter regeld.
 
Ik had in mijn golf5 climatic en geloof me ik draaide wat af aan die knoppen!

Climatic zorgt er wel voor dat de temperatuur een constante is (doet ie nu nog maar zonder graden vermelding) maar wanneer je de blower op stand 1 of 4 zet blaast hij respectievelijk ook 1 of 4 keer de hoeveelheid warme lucht van die temperatuur de auto in!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!