clignoteur

Beste Forumleden,

Afgelopen weekend reed ik in mijn Polo 6R. Bij het aanzetten van het knipperlicht naar links, ging spontaan het oranje lampje voor "Defect lampje" branden, nog big deal dacht ik: knipperlicht kapot.
Dit gevoel werd ondersteunt door het feit dat het indicator lampje van het knipperlicht in het dashboard bij linksaf snel knipperde en bij rechts af niet.
Het ledje aan de binnenkant van mijn spiegel functioneerde nog prima, knipperde ook normaal. Toen ik bij het stoplicht achter een andere auto stond viel mij op dat het knipperlicht voor het nog netjes deed én óók normaal knipperde!
Ik ben kort hierop uitgestapt, motor laten lopen, knipperlicht naar links. Tot mijn verbazing doen alle knipperlichten het perfect en knipperen ze normaal.
Motor uit, nieuw gestart, alle foutmeldingen opgelost.

Ik dacht zelf aan een lampje dat misschien kwakkelt, of een lampje/ledje waar de weerstand niet goed van is. Ik kan mij voorstellen dat het snel knipperen binnen in het dashboard gesimuleerd wordt zodat elke leek weet dat er een knipperlicht kapot is, maar het blijft vreemd.

Iemand ervaring hiermee? ideeën?

Dankjewel!
 
Heb ik wel s eerder gehad in me skoda.
Als er een knipperlampje kapot is dan blijven je lampjes buiten op de normale snelheid knipperen echter binnen in je dashboard knippert deze wel snel.
Ik vermoed dat er een lampje binnenkort tussenuit gaat.

Tenzij je led`s in je knipper zelf heb geplaatst dan kan het zijn dat 1 van de weerstanden niet helemaal lekker zijn?
 
Er is een software update voor de bcm waar mee jouw probleem kan worden verholpen
De zijn in het verleden wel meer meldingen geweest op dit forum m.b.t . Jouw klacht
Een flash van de bcm brengt meestal de oplossing
Grt Donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!