Centrale portiervergrendeling weigert

Beste VW – rijders,

Ik zit met het volgende probleem van mijn Polo 9N3 Bj 2007. Mijn vanaf fabriek ingebouwde centrale portiervergrendeling met afstandsbediening.

Sinds de laatste tijd/ afgelopen najaar/ winter wil het wel eens voorkomen dat mijn rechter portier niet vergrendeld als ik mijn polo met de centrale portier vergrendeling afsluit. Ik constateerde dit doordat mijn ledje in mijn bestuurders portier dan niet knipperde wat een teken was dat 1 van de sloten niet afgesloten was.

Wanneer ik de ontgrendelingsknop op de afstandsbediening indruk en vervolgens weer op vergrendelen klik sluit hij wel af.

Nu zou ik willen weten of er op het forum meer zijn die dit probleem hadden en hoe zij dit hebben opgelost. Wat zou het kunnen zijn. Wat moet ik doen of is er een printplaat kapot.
 
Beste VW – rijders,

Ik zit met het volgende probleem van mijn Polo 9N3 Bj 2007. Mijn vanaf fabriek ingebouwde centrale portiervergrendeling met afstandsbediening.

Sinds de laatste tijd/ afgelopen najaar/ winter wil het wel eens voorkomen dat mijn rechter portier niet vergrendeld als ik mijn polo met de centrale portier vergrendeling afsluit. Ik constateerde dit doordat mijn ledje in mijn bestuurders portier dan niet knipperde wat een teken was dat 1 van de sloten niet afgesloten was.

Wanneer ik de ontgrendelingsknop op de afstandsbediening indruk en vervolgens weer op vergrendelen klik sluit hij wel af.

Nu zou ik willen weten of er op het forum meer zijn die dit probleem hadden en hoe zij dit hebben opgelost. Wat zou het kunnen zijn. Wat moet ik doen of is er een printplaat kapot.

Deurslot module vervangen lost dit probleem op.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Is dit een kwestie van het deurpaneel eraf halen waarna ik direct bij de module kom?
Waar ergens moet ik de deurslot module vinden in het portier, en is dit een kwestie van
vw nummer oude opschrijven, nieuwe kopen bij dealer, oude loshalen, nieuwe plaatsen en het werkt weer?
 
bedankt voor jullie reactie en advies. Ik heb wel gezien dat het geen 1 2 3 actie.
Daar het mijn woon werk auto is en ik hem dagelijks nodig heb. Kan ik hem niet
op een avond uitelkaar halen. Dat zal op een lang weekend gedaan moeten worden. Ik heb al op you-tube gezien,
dat de module een electronisch en een mechanisch gedeelte heeft, deze twee helften kun je van elkaar afhalen en
nu schijnt het dat er in het mechanisch gedeelte een magneet of iets dergelijks vuil is
als ik deze schoon kan maken en hij doet het weer scheelt het me een nieuwe module.

Ik moet wel zeggen dat na ik mijn euvel heb gepost hij het nog maar 1 keer tot nu toe heeft gedaan.
Zou de vorst en winterse invloeden regen en kou en vervuiling in de loop der tijd hier iets mee te maken kunnen hebben?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!