Carkit en multimedia MFD2

Beste allen,

In mijn 2012 polo 6R is door de vorige eigenaar zo'n wat goedkoop ogende MFD2 ingebouwd. Omdat ik veel onderweg ben wil ik graag een carkit inbouwen, ik had nog een parrot CK3100 op de plank liggen en zou die zojuist inbouwen, maar dat past dus niet zonder tussenstekker. In de radio zelf is ook een 'tabblad' voor telefonie, en 1 voor aux, welke ik beiden niet kan gebruiken. Is er een mogelijkheid om deze functies vanuit de radio weer bruikbaar te maken? Of is dat enkel mogelijk bij autos die dat af fabriek al zo hebben? En kan ik die matige interface ook nog updaten?

Hoor graag van jullie!
Casper
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6TDI 140pk 
het is mogelijk om het allemaal werkend te krijgen. Hiervoor ben je volgens mij een Bluetooth-module nodig.

Welke radio gebruik je nu? Anders is het misschien een idee om meteen te switchen naar een RCD330, hier zit alles al in. @dov kan je hier meer over vertellen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: vanOostrum
Heb inderdaad wat bluetooth modules voorbij zien komen, maar dezen waren allemaal niet bedoeld om mee te bellen, of zou dat dan via een microfoon in de radio zelf werken? Er zit nu een Blaupunkt radio in, weet zo niet precies welk type maar optisch het zelfde als onderstaande foto.
1592393116055.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6TDI 140pk 
Ik ga inderdaad met @Catunambu mee. Dit is een systeem uit een de generatie Golf V. En inmiddels ongeveer 15 jaar oud. Latere Golf V's zijn zelfs al geleverd met RNS510 systemen. Ik kan me niet voorstellen dat dit origineel geleverd is in deze Polo.

Een prima betaalbare upgrade is een RCD330. Dit systeem heeft een SD-slot, USB poort en ingebouwde Bluetooth. Daarnaast kun je ook je telefoon aansluiten om Apple CarPlay of Android Auto te gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: vanOostrum
Bedankt heren! Zit daar nog een bepaald merk aan vast? Want zulk spul staat op marktplaats voor 200+ en op ali voor de helft, als dat de zelfde radio is heb ik wel 2 weken geduld zegmaar..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!