Car-Net service niet beschikbaar

Goedemorgen,

Sinds enige tijd werkt mijn Car-Net service niet meer in mijn polo AW. Voorheen nooit last gehad, instappen, verbinding maken en het was verbonden. Abonnement hiervoor loopt t/m 2021. Gebruik het vooral i.c.m. met navigatie
.
Nu krijg ik de volgende meldingen:
-Eerste melding als ik nog géén verbinding heb laten maken, 'Verbind met netwerk/WLAN'
-Als de verbinding met mijn telefoon is gemaakt en ik druk nogmaals op de Car-Net button dan geeft hij weer; 'Service niet beschikbaar'.

Qua telefoon etc. is er niets veranderd. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groet,
Thijs
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.6 TDI 
Goedemiddag Thijs,

Probleem inmiddels opgelost?

Ik had ook last van dit probleem (bij mij kwam het na een update van mijn software).
Ik heb het op kunnen lossen (mede mogelijk gemaakt door Rainesh) door alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (heb eerst geprobeerd om enkele onderdelen, lees Car-Net, WLAN en internet, terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar dit zonder succes).
Na het terugzetten van alle instellingen kreeg ik ook een mail van Volkswagen (We connect) dat de mobiele onlinediensten in uw wagen zijn gereset. Er zat ook een link bij naar de website van We connect, daar kon ik weer een activatiecode opvragen.

Na het resetten vraagt de auto om een configuratiehulp door te lopen (eerst zorgen dat de auto verbonden in met internet via het WLAN menu), dit heb ik gedaan en aan het einde kan je car-net activeren (met behulp van de code. Mogelijk ook doormiddel van email adres en wachtwoord maar dat heb ik niet geprobeerd).

Hierna waren alle onlinediensten weer beschikbaar in mijn polo.

Mocht het nog niet gelukt zijn dan hoop ik dat bovenstaande jou kan helpen.

Nb. na het resetten moet je alle instellingen weer opnieuw instellen.

Gr. Cas
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.6 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: mic
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!