Bonk opstarten koude motor, achterzijde auto?

Sinds enige tijd hoor ik bij het opstarten van mijn Volkswagen Polo uit 2010 op een koude motor een bonk die aan de achterzijde van de auto vandaan lijkt te komen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
@David97 voor zover ik weet idd alleen bij de eerste keer wegrijden. Zou goed kunnen dat je gelijk hebt, hoewel het niet echt bijzonder koud is. Maar misschien ook slijtage?

Slijtage zal er ook wel een kleine rol in spelen, maar zou me er niet te druk over maken. Meestal komt het voor bij trommelremmen. Gezien jouw uitvoering heb je denk in schijfremmen achter op je 6R.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Als het de remmen zijn zoals david zegt, dan kan je proberen je auto in de versnelling te laten en niet op de handrem als je uitstapt.

Slijtage zal er ook wel een kleine rol in spelen, maar zou me er niet te druk over maken. Meestal komt het voor bij trommelremmen. Gezien jouw uitvoering heb je denk in schijfremmen achter op je 6R.
Lijkt erop dat dit klopt, geprobeerd de auto in de versnelling zonder handrem te laten, en ‘s ochtends inderdaad geen bonk meer. Bedankt voor de info en advies!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: David97
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!