Bestuurderstoel CrossPolo aanpassen + gas/rem ruimte DSG

Ik heb een klein probleem met de Polo. Heb redelijk lange benen (maar wel normaal postuur 1m77, waarbij mijn rechterbeen 7-8mm langer is dan mijn linker) en dat zorgt ervoor dat ik met mijn rechterknie tegen de harde middenconsole steun in de Polo. De stoel is dan maximaal naar achteren.

Mijn eerste vraag is: Kunnen de rails van de stoel 1 positie verder naar achteren geomonteerd worden? Als de stoel helemaal naar achteren staat zie je een Torx achtige bevestigingsmoer en een positiegat. Zou het kunnen dat de stoel daarmee een centimeter of drie verder naar achteren kan?

Mijn tweede vraag is: Dan valt mij op dat de ruimte tussen gaspedaal en rempedaal bij de DSG heel nauw is. Ik moet heel voorzichtig zijn wil ik niet de rem aantikken bij gas. Is het mogelijk het rempedaal te verzetten naar links? Of er een ander (minder) groot remschoentje op te zetten?

Alvast bedankt,
FoobsZ
 
ik zal zo eens kijken als ik in de mijne stap. Heb met mijn 1.85 trouwens geen last van de stoel, staat net niet helemaal naar achteren. Het is soms idd wel even krap tussen de pedalen maar ik heb maat 46 en de iets predere sportpedalen :lol:
 
Ik heb geen DSG maar een nog gewone handschakelbak. In mijn Cross Polo zit in zijwaartse richting ± 6 cm ruimte tussen gas- en rempedaal. De rempedaal is ook 6 cm breed ik en zou hem niet graag veel smaller hebben.

Ik denk dat jij de rails onder je stoel wel een gat naar achter kan verplaatsen. Zo te zien kan dat bij mijn Polo ook. Ik zou het gewoon proberen alleen heb je voor die bouten wel speciaal gereedschap nodig. Succes!
 
Zijn je armen ook zo lang??
Mijn knie leunt ook tegen de middenconsole. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je met jouw postuur niet goed ik een polo kan zitten.
In het instructieboekje kun je de juiste zithouding vinden.
Ik rijd ook een DSG en ben iets langer, maar wel met wat kortere beentjes.
 
hallo,
ik heb ook een cross met dsg en de ruimte tussen middenconsole en het gaspedaal was zeer krap,ik heb in het middenconsole een parker ter hoogte van het gaspedaal er in gezet want tussen het console en het frame zit een ruimte van wel 2cm ik vind het nu veel beter
druk het plastic maar eens met de hand naar het frame
 
hilten zei:
hallo,
ik heb ook een cross met dsg en de ruimte tussen middenconsole en het gaspedaal was zeer krap,ik heb in het middenconsole een parker ter hoogte van het gaspedaal er in gezet want tussen het console en het frame zit een ruimte van wel 2cm ik vind het nu veel beter
druk het plastic maar eens met de hand naar het frame

een parker? wat is dat?
 
Een parker dat is een schroef, maar ik zou niet zomaar ergens een parker indraaien want in de middenconsole onder het dashboard zit je kachel/airco unit incluis de bedrading de kans dat als je zonder onderzoek er een parker indraait je iets raakt wat sluiting of lekkage veroorzaakt is aanwezig, als je Polo dan vroeg of laat afbrand ben je verder van huis.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!