Bandenmaat Polo GTI

Hi iedereen,

ondanks dat er al veel is besproken omtrent bandenmaten, heb ik het volgende nergens kunnen vinden:
- Is het mogelijk om 235/40/17 te monteren onder een polo gti?
In principe veranderd er niets aan de rolomtrek, louter de breedte neemt toe met 20mm.
Is dit een probleem, en zo ja, kan dit verholpen worden of opgevangen worden?

Alvast bedankt!
 
De reden is overigens dat ik meer grip nodig heb. Ik heb al verschillende banden geprobeerd maar toch is er te veel wielspin bij acceleratie. Daarom dacht ik dat een toename van de breedte zou bijdragen aan de grip.
Meningen?
 
Rol omtrek verander wel degelijk hoor! Die 40 van de hoogte is geen 40mm, maar is het percentage van de breedte. Bvb 215/40 is de hoogte van de band 40% van 215, dus de hoogte van de band die jij opgeeft is veel hoger dan een 215/40. Dit veranderd dus wel degelijk je wielomtrek.

Als je breder wilt moet je 'minder' hoog gaan ook, ipv een 40 hoog een 35 dan bvb.
 
Ah kijk, weer wat geleerd! En ik altijd maar denken dat het middelste getal stond voor de hoogte ;).
Anywho, gezien het grip probleem, wat is je/jullie advies?
235/35/17 uberhaubt mogelijk? Echter is 225/35/17 ook een optie, alleen als we dan toch aan de slag gaan met breedte, dan maar liever 20mm erbij!
 
Dat zijn nog eens antwoorden! Die laatste klinkt erg interessant i.c.m. een ultraleggera velg van OZ.
Gaat dat geen problemen geven met insturen en dergelijke.
Standaard velg van de Polo GTI 6r is 215/40/17 5x100 ET 46 17x7J (correct me if im wrong)
En ik zat te denken aan een 245/35/17 i.c.m. een OZ ultraleggera 5x 100 17x8J ET 35, verstandig? mogelijk?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!