Bandenmaat Polo 9N

Ik zit met een vraagje waar ik niet helemaal uitkom...

Ik heb een leuk setje 16 inch BBS velgen op het oog op marktplaats. Alleen zag ik dat er een band omzit met de maat 205/55/R16. Op online-velgen.nl kijk ook ook regelmatig naar setjes en daar wordt een bandenmaat van 195/45/R16 aanbevolen met 16 inch velgen. Zelf heb ik nu 15 inch met bandenmaat 195/50/R15.

Als ik het goed begrijp, en ik hou de maat van online-velgen aan en koop deze 16 inch velgen met nieuwe 195/45/R16 banden dan blijft de omtrek/breedte hetzelfde als wat ik nu heb, alleen wordt de band wat platter.

Maar als ik de bandenmaat aanhou die nu op het setje 16 inch velgen zit, dus 205/55/R16, dan wordt de omtrek groter (wat ik persoonlijk wat mooier vindt omdat het mijn wielkasten mooi vult), en de band dikker... Maar loopt deze band niet aan?

Graag vraag ik advies wat de beste bandenmaat keuze is voor mijn Polo.

Ook nog even ter info; het gaat om BBS velgen met de volgende gegevens;
7JX16H2 ET 35 steek 5x100.

Wie kan mij advies geven?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!