Bagage gestolen en later interieur sensor eraf

Paar dagen terug in Brussel bij de Atomium is mijn tas uit de kofferbak gestolen zonder braakschade. Ik was maar 5 minuutjes weg. Zelf denk ik dat ze mn zendercode hebben gekopieerd oid. Misschien kan iemand me andere scenarios uitleggen. Ik kwam er ook pas 5 uur later achter. Zonnebril ook weg uit de middenarmsteun.

Nu komt t raarste gedeelte. Gister nacht was ik bij een hotel in Aalsmeer en vanochtend toen ik wilde vertrekken zie ik tot mijn verbazing dat de interieur bewakings sensor eraf lag. Het hing gewoon aan de draden, er is niks doorgeknipt ofzo. En weer geen braakschade. Heeft dit iets met Brussel te maken? Of is dit een aparte poging tot iets? Misschien diefstal van de hele auto? Op de 6e gebeurde t diefstal in brussel. Vandaag de 8ste lag de sensor los. Maak me wel een beetje zorgen nu. Het is best wel een opvallende polo. Witte R-Line vierdeurs met pano dak en 19 inch lichtmetaal. DSG ook. De rns315 lag er gewoon nog in.

Wat kan dit allemaal betekenen?
 
Polen en roemenen vooral idd, trackers niet denk ik. Ze hebben 2systemen, 1om het signaal dat je naar de auto stuurt te onderscheppent en tegen houden, bvb op je afstandsbediening duwt voor te sluiten o derscheppen zij dat sig aal zodat je auto niet sluit. Veel mensen kijken niet naar hun auto als ze die sluiten. 2e systeem is dus idd een scanner om de code te vinden en zo open te doen.
 
Voor optie 1 gebruiken ze een signaal jammer op een aantal frequenties. Zoiets koop je in een chinese webshop voor een paar tientjes, dus niet onbereikbaar voor Roemenen/Polen. 2e systeem is wat ingewikkelder, maar wordt ook wel gebruikt.
 
Polen en roemenen vooral idd, trackers niet denk ik. Ze hebben 2systemen, 1om het signaal dat je naar de auto stuurt te onderscheppent en tegen houden, bvb op je afstandsbediening duwt voor te sluiten o derscheppen zij dat sig aal zodat je auto niet sluit. Veel mensen kijken niet naar hun auto als ze die sluiten. 2e systeem is dus idd een scanner om de code te vinden en zo open te doen.

Blij dat me alarm een keer piept als hij op slot gaat. Ik kan vaak wel naar mijn knipperlichten maar als hij niet helemaal op slot gaat knipperen ze wel gewoon.
Had laatst de kofferbak niet helemaal dicht en de knipperlichten branden wel, maar de auto piepte niet. Na vier minuten alle deuren dicht slaan, in VCDS gekeken te hebben kwam me pa erachter dat de kofferbak niet goed dicht zat. Had hier zelf niet naar gekeken :oops:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Pff bizar allemaal je kan gewoon nergens meer zorgeloos gaan met je auto. Wat denken jullie van dat sensor los hangend in mn auto. Dat is echt niet vanzelf gevallen ook stond 1 lampje nog aan.( de knop was nog ingedrukt)
 
Wel vingerafdrukken laten nemen dan??
Erg bizar verhaal man, ik zou wat voorzorgsmaatregelen nemen als je zo'n opvallende auto hebt.

Sowieso het chassisnummer achter je voorruit afschermen, een OBD-Firewall en evnt nog een bearlock of extern stuurslot
Ik weet dat het te gek voor woorden is, maar helaas leven we in een maatschappij waarin dit tegenwoordig te vaak gebeurd :(
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!