Auto start niet, motor slaat niet aan

Goedemiddag,

Vanmorgen was ik van plan om naar mijn werk te rijden. Helaas heb ik weer problemen met mijn auto, mijn Polo start niet.
Bij de eerste keere starten, blijf de auto zo'n 3 seconden haperen en stotteren. Vervolgens ging de auto uit.

Vervolgens heb ik nog een aantal geprobeerd om de auto te starten, dit lukt niet. De startmotor draait goed, ook hoor ik dat het motor-gedeelte meegaat maar hij slaat niet aan. Bij het starten gaat de toerenteller naar zo'n 200 toeren. Ook heb ik geprobeerd om de auto aan te duwen, maar dit lukt ook niet.
Ik verwacht dat de auto in beveiliging is geschoten, dat er iets mis is en dat de auto daarom niet start.

Na ongeveer 5 seconden doorstarten begint ook het olielampje te knipperen en de auto piept. Als ik stop met starten gaat het rode olielampje ook weer uit.
Heeft er iemand een idee om dit op te lossen??
Ik heb het probleem opgenomen en via youtube geuplad. --->
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.2 
!!!!!!!!!! NIET STARTEN!!!!!!!!!!!!!!

Zo te horen heeft de motor geen compressie meer!!!!!!!!!!!!!

Ik vind het best knap dat je zo kan horen dat de motor geen compressie meer heeft, heb ik zelf meestal toch echt een meetinstrument voor nodig. Als de motor wel rond komt maar niet aan slaat denk ik eerder aan geen benzine of geen vonk.

@Erikpolo je probleem kan vanalles zijn. Geen vonk van de bougies, injectoren die niet aangestuurd worden en nog veel meer. Denk dat je het beste iemand er naar kan laten kijken. Diegene kan dan een aantal dingen testen en e.e.a. uitsluiten. Misschien dat er met uitlezen ook een aantal foutmeldingen tevoorschijn komen. Nu kijken of zo iemand bij jou op locatie kan komen of dat je de auto moet laten wegslepen.

Ik denk overigens dat je motorolielampje gaat branden doordat de motor wel rond komt, maar niet snel genoeg oliedruk opbouwt.
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
Goed he, ik werk dagelijks met zulke geintjes, dan leer je het wel te herkennen...
Chucknorris bedankt. Ik zal de auto door iemand laten ophalen en dan gaan we het checken. Kan ik zonder gebruik te maken van meetinstrument controleren of het aan de compressie drukt?
Ik heb eerlijk gezegd nog het gevoel dat het starten wordt onderbroken door een bepaalde foutmelding van sensor, haha maar goed
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.2 
Goedemorgen,

Het is bekend wat er met mijn polo mis is gegaan. De distrubitieriem is bij het starten een tand, of aantal tanden versprongen. De garage bekijkt deze week hoeveel schade er in het blok is.

Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt?
Bij de laatste onderhoudscontrole heeft een andere garage aangegeven om dikkere olie toe te passen vanwege hoge olieverbruik. Zo uit mijn hoofd zit er nu 10w40 in. Kan dit de reden zijn dat de kettitngspanners niet strak genoeg stonden?
Mijn geïmporteerde polo uit Duitsland heeft 130k op de teller.

Graag jullie advies,
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.2 
Moeilijk te zeggen van hier, heb je een riem of een ketting, bij ketting is het een probleem bij deze motoren.
Je zegt een hoge olieverbruik, dat is al geen goed teken kan zijn vervuiling of kantelde zuigers enz..
We kunnen wel alles gaan roepen heeft nu geen zin laat het weten wat de garage zegt.
Maak duidelijke afspraken met de garage wat het gaat kosten !!
Laat ons even weten wat het probleem is en het kosten plaatje.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Moeilijk te zeggen van hier, heb je een riem of een ketting, bij ketting is het een probleem bij deze motoren.
Je zegt een hoge olieverbruik, dat is al geen goed teken kan zijn vervuiling of kantelde zuigers enz..
We kunnen wel alles gaan roepen heeft nu geen zin laat het weten wat de garage zegt.
Maak duidelijke afspraken met de garage wat het gaat kosten !!
Laat ons even weten wat het probleem is en het kosten plaatje.
Mijn auto heeft een distributieketting, dat weet ik zeker.
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.2 
Mijn auto heeft een distributieketting, dat weet ik zeker.
Theoretisch gezien zou een dikke olie problemen kunnen veroorzaken bij een koude start.

Een goede kettingspanner heeft een zaagtandspanner icm oliedruk. De mechanische spanner houdt een basis spanning op de ketting, en de oliedruk zorgt voor het laatste stukje.

De goedkopere spanners hebben de mechanische spanner niet, en kunnen naar hun 0-punt vallen als de motor een tijdje niet heeft gelopen. De dunnere 5/30 is bij een koude motor dunner waardoor het eerder op druk is bij de spanner tov 10/40. Heb je het idee dat je niet serieus wordt genomen en/of vertrouw je het niet laat dan een contra experitise uitvoeren. Als er motorschade is - wat ik wel verwacht-, bel dan voor de grap je verzekering eens, als je all-riks verzekerd bent, dan heb je -als je geluk hebt- dit ook mee verzekerd -mits onderhoud conform is gedaan.

Voor dat je akkoord demontage spul geeft, vraag even naar de rest waarde nu, en de verwachte kosten (12 kleppen (tis toch een 3 cilinder ?, anders 16)), distributie ketting, spanner geleider koppakking, kopbouten. En kijk dan wat het verschil is, ik verwacht dat je auto economisch total loss is, en dat deze reparatie niet meer loont. Bezin je dus goed voor dat je verder gaat!!!!!!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
maar wat is er aan de hand met je motor? Dat wilde ik graag weten.
je kunt beter een ander motor blok erin gooien met veel minder kilometers. Ik vind het erg prijzig 1500,- / 1700,-!!!
Tussen de 350,- en de 750,- heb je een jonger goed motorblok met minder op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!