auto geen vermogen meer.

goedemorgen, Ik heb sinds kort mijn Poli 1.4 TDi uit 2005
Hij rijdt super. lekker fel. Maar ik heb al paar keer gehad dat hij op de snelweg, als ik uit een snelle afrit bocht kom, dat ik daarna geen vermogen meer heb. Gas kan ik intrappen tot op de bodem maar er is geen vermogen. Gaat heel langzaam naar max 120 op de snelweg. Zie nergens een controle lampje of een raar geluid. Dit probleem is weer over als contact een keer uitgeweest is. Hoort er niet ergens dan een meldingslampje te gaan branden? Wat kan dit zijn?
 
Volkswagen  Polo  TDI 
Ik vermoed dat dit komt door een "noodloopconditie" bijvoorbeeld door teveel turbodruk, te weinig brandstofdruk of een ander essentieel onderdeel dat een te hoge of te lage waarde afgeeft. Uitlezen KAN een oplossing bieden.

Overigens weet ik van de Lupo 3L dat er in de aanzuiging vanuit de brandstof tank nog wel eens vuil blijft zitten waardoor de motor niet genoeg brandstof kan aanzuigen en daardoor ook raar gedrag gaat vertonen (niet willen aanslaan met starten, bokkig rijden onderin de toeren etc.

Moraal: laat eens je motor uitlezen. Er staat vast een code opgeslagen in het geheugen van de ECU!

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Laat het uitlezen. Bij mij kwamen 5 potentiele storingen (lees mogelijk sporadisch) naar boven. Na ren update. Van mijn motorregelapparaat was het weg. Echter leek mijn dashboard wel een kerstboom met al die verschillende lampjes Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
dat is nu zo raar.. ik heb helemaal geen lampje wat gaat branden. Ik zie met contact aan zetten dat er wel lampjes in zitten in het midden tussen de klokken maar als hij in "noodloop" gaat dan gaat er geen lampje branden.
wat kost het uitlezen? Of kan iemand dat voor mij doen?
 
Volkswagen  Polo  TDI 
Ah, de 9N serie. Gekke vraag, trap eens met lopende motor op je rem. Zie je remlichten aangaan?
Indien de remlichten uitblijven, is je remlichtschakelaar kapot. Deze vervangen en dan zou je van alle problemen af moeten zijn.

Ik had dat ook bij mijn GTI. Remlichtschakelaar was kapot, en soms viel gewoon alle vermogen weg, plankgas kwam ik geen meter meer vooruit. Na vervangen deed deze het weer gewoon.

Indien bovenstaande niet werkt:
Je zou eventueel kunnen kijken of alle slangen nog bevestigd zitten (van o.a. turbo etc) en of je met de cruise control (als je deze hebt) wel nog op kan trekken.
Afhankelijk van waar je woont, kan ik eventueel je auto voor je uitlezen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Een noodloopconditie hoeft niet altijd een motormanagementlampje te triggeren. Echter word er wel vaak een storing opgeslagen in het geheugen van de ECU. Met andere woorden: gewoon lekker uitlezen en de tips van @Giltix opvolgen (overigens moet ik dat nog doen haha, mijn 6R heeft vaak in de 1 totaal 0,0 vermogen en reageert niet op het gaspedaal...grrrr)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@Catunambu Oei! Snel doen dan, 't is niet zo veel werk Stick Out Tongue
@wilhelm1976 Hmm, ik kom uit Zuid-Limburg. Dat is wellicht net een te grote afstand Stick Out Tongue Als de remlichten in orde zijn, zou je kunnen kijken of de grote dikke slangen niet gescheurd zijn/los zitten (al lijkt me dat onwaarschijnlijk bij een sporadisch voorkomen van het probleem). Anders is uitlezen echt de oplossing.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
ga naar je eigen garage toe waar je altijd al heen gaat. Een goede monteur leest m voor niks voor je uit (immers, bij een foutcode verwachten ze ook een reparatie te krijgen)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!