Assteunen plaatsen onder een Polo AW

Beste allen,

Binnenkort ben ik van plan om een oliewissel te doen en het oliefilter te vervangen. Ben in het bezit van twee assteunen en wil deze gebruiken om de auto veilig omhoog te houden aan de voorzijde, maar ik weet niet waar ik ze precies moet plaatsen. Online kan ik over de AW hier niets over vinden en in het instructieboekje ook niet. Heb zelf onder de auto gekeken en zie vooral veel plastic plaatwerk/bescherming. Echter zoals op de bijgevoegde foto te zien is, heb ik wel een cirkelvormig kapje gevonden welke ik verwijderd heb en vervolgens denk ik een krikpunt heb gevonden voor een hydraulische garage krik. Is dit ook de plek waar je dan een assteun kan plaatsen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• IMG_9506.webp
    IMG_9506.webp
    1.2 MB · Weergaven: 26
  • IMG_9508.webp
    IMG_9508.webp
    1.3 MB · Weergaven: 25
  • IMG_9509.webp
    IMG_9509.webp
    1.8 MB · Weergaven: 26
  • IMG_9513.webp
    IMG_9513.webp
    2.4 MB · Weergaven: 23
Volkswagen  Polo AW (2018) 
Zit een verdikking voor en achter.
Voor dacht ik waar het voorscherm en de voordeur naad zit
Achter volgens mij vanaf de deurgreep recht omlaag.

Gewoon de assteun plaatsen als je de auto met de krik omhoog hebt.
Ruimte is er

In je digitale boekje staan ze gewoon ;)

Bedankt voor je reactie Maarten, ik zal binnenkort nog eens kijken of ik kan vinden wat je bedoeld, maar voor de zekerheid leg ik nog even wat duidelijker uit wat ik bedoel.

Ik ga de auto opkrikken vanaf de officiële krik punten (verdikte naad net achter de zijdorpel) met een schaarkrik welke achter in de auto ligt. Maar ik vroeg me af waar ik de assteunen kan neerzetten als de auto eenmaal opgekrikt is. Zodat ik vervolgens de schaarkrik kan verwijderen en de auto alleen op de assteun kan laten rusten en daarna de auto aan de andere zijde op te krikken en nog een assteun te plaatsen.

Volkswagen  Polo AW (2018) 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!