Android brandstof verbruik applicatie

Sinds ik mijn nieuwe Polo besteld heb ben ik gaan werken aan een brandstof verbruik applicatie voor Android. Ik gebruikte altijd Mileage maar deze werkte niet goed op Android 4.x, ziet er niet echt mooi uit en al helemaal niet op een tablet.
Mijn applicatie is nu op een punt dat ie goed bruikbaar is maar nog wel goed getest moet worden. In de poll zag ik dat er hier ook redelijk wat Android gebruikers zitten en misschien vinden jullie het leuk om de applicatie te testen/gebruiken.

Hoe te gebruiken:
Je gebruikt de applicatie door je tankbonnetjes in te vullen met de bijbehorende datum en kilometerstand. De applicatie haalt er dan mooie stats uit (als je ze goed hebt ingevoerd).

Known issues:
- Voor het importeren van data heb je een filemanager nodig om de bestanden te selecteren.
- Het importeren en exporteren van data moet verbeterd worden. Op dit moment kan je data importeren vanuit Mileage of van mijn eigen app Stick Out Tongue. Ik wil de import functie nog uitbreiden met andere applicaties en een algemene CSV importer.
Mocht je een andere applicatie gebruiken dan wil ik hiervoor best support voor toevoegen, als je mij een CSV file toestuurt kan ik dit inbouwen.

- Daarnaast heeft de applicatie nog geen naam, icoon en wil ik nog wat graphics in de app verwerken. Ik ben geen designer dus dat komt achteraf altijd :mrgreen:.
- De applicatie heeft op dit moment ook nog geen tablet design, het is dus gewoon een uitgerekte versie van de telefoon versie.

Voor de toekomst:
- In de toekomst ben ik nog van plan om het bijhouden van andere kosten van de auto toe te voegen en herinneringen voor onderhoud etc. Voor de eerste versie gaat het puur om brandstof verbruik en statistieken hiervan.
- Universele CSV importer.
- een intro scherm voor als je de applicatie voor de eerste keer gebruikt of nog geen auto hebt aangemaakt.
- tablet design

Als jullie nog goede ideeen hebben dan hoor ik het graag, bijvoorbeeld nog andere leuke stats die uit deze gegevens te halen zijn.
Mocht de applicatie crashen of vreemd doen, dan hoor ik het graag. Screenshots, type telefoon, android versie en een beschrijving van het probleem helpen altijd!

Hier zijn alvast een paar screenshots van de applicatie:
2012-05-27 18.32.20.jpg2012-05-27 18.32.26.jpg2012-05-27 18.32.36.jpg

Voor de applicatie heb je minimaal Android 2.2 nodig.
En het belangrijkste, de download link:
v0.1: https://docs.google.com/open?id=0ByKYsoXuylfSWFBHZ1lxVW1uZDg
v0.2: https://docs.google.com/open?id=0ByKYsoXuylfSWF9zX2YxMjNVblE

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de applicatie vinden! :mrgreen:

Changes:
0.2:
- import voor CSV van SpritMonitor.de toegevoegd met dank aan Houz74
- design en data/stats checks
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf gebruik ik Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten - Spritmonitor.de

CSV:
Datum;Km-Stand;Teil-Km;Spritmenge;Kosten;Währung;Tankart;Reifen;Strecken;Fahrweise;Kraftstoff;Bemerkung;Verbrauch

The format of the file is as follows:

  • Date: Format DD.MM.YYYY (e.g., 23.02.2010)
  • Odometer, distance, quantity, total price: Numeric without thousands separator
  • Currency: Standard abbreviation (e.g., EUR, USD)
  • Fueling type: 0=invalid fueling, 1=full fueling, 2=partial fueling, 3=first fueling
  • Tires: 1=winter tires, 2=summer tires, 3=all-year tires
  • Roads: Sum of 2=motor-way, 4=city, 8=country roads (e.g., motor-way and country roads: 10)
  • Driving style: 1=moderate, 2=normal, 3=fast
  • Fuel sort: 1=Diesel, 2=Biodiesel, 3=Vegetable oil, 4=Premium Diesel, 6=Normal gasoline, 7=Super gasoline, 8=SuperPlus gasoline, 9=Premium Gasoline 100, 12=LPG, 13=CNG H, 14=CNG L, 15=Bio-alcohol, 16=Two-stroke, 18=Premium Gasoline 95, 19=Electricity, 20=E10
  • Note: Text

Hoe is jouw PHP-kennis ? Heb je deze oproep ook gezien ?:
http://www.mypolo.nl/forum/website-...t-programmateur-voor-verbruiksmodule-php.html
 
Thnx voor de reacties. Ik heb even gecontroleerd je kan de APK downloaden zonder in te loggen op google drive/gmail.
@Houz74: Ik ga zsm kijken om deze toe te voegen, heb je eventueel een CSV bestand voor me met 10 regels? Dan kan ff snel een import doen en controleren, zou heel erg helpen :)

En helaas mijn PHP kennis is niet goed meer. Maar een import/export voor de data wil ik graag in mijn app toevoegen.

De kans is heel klein dat ik een iPhone app zal maken.
 
Met dank aan Houz74 is het nu ook mogelijk om data vanuit SpritMonitor.de te importeren in de applicatie. Je moet wel even zelf de data vanaf de website exporteren en op de telefoon zetten.
 
Leuk dat je de app hebt willen testen. Zou je misschien iets meer over de navigatie problemen kunnen vertellen?
Gaat het om de tabjes, misschien de volgorde ervan of dat je eerst een auto moet aanmaken en daarna pas kan gebruiken.

Wat voor toestel heb je? Misschien dat het ook met de grootte van het scherm te maken kan hebben.
 
Leuk!!!
Ik zal hem van het weekend even downloaden.
In het verleden ben ik zelf ook bezig geweest met een 2tal websites, maar door tijdgebrek en kostenbesparing de domeinen weer weggedaan (opgezegd, ipv verkocht)
Alle tankbonnen van de BM heb ik nog liggen, en houd altijd alles netjes bij, dus kan ik dit goed gebruiken :)

Gr Erik
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Leuk om te horen. Het project loopt nu ff wat langzamer omdat ik net m'n auto een weekje heb, maar als je nog een CSV hebt van 1 van die websites dan kan ik deze toevoegen aan de importer. De universele importer schiet nog niet echt op. :-(
Ik hoor graag wat je van de app vind en wat er beter kan.
 
Ik heb de app vandaag voor het eerst getest want het leek me toch wel leuk dit bij te gaan houden.
Ik heb alleen 1 verbeter voorstel: Ik ben namelijk het type dat alleen naar de dagteller kijkt, en eigenlijk nooit naar de totale km die er op de auto staan.
Is het mogelijk om gewoon steeds de aantal gereden km op de tank in te vullen samen met het aantal liters? in plaats van totale km stand en aantal liters?

Verder vind ik het een handige app en werkt best fijn :)
Keep it up!
 
Dank je. Is misschien wel een leuke optie inderdaad, maar voor de eerste versie ga ik het nog niet inbouwen. Het heeft nogal wat impact op de berekeningen, dus wie weet in een volgende versie. Ik wil de app eigenlijk z.s.m. in de Store plaatsen, heb er al erg lang aan gewerkt dus ik ben benieuwd wat mensen er van vinden.

Voor de eerste echte versie wil ik de volgende opties er nog in verwerken:
- importeren van custom CSV files, dus ook als je export file er niet tussen staat kan je dan je data importeren.
- applicatie wat efficiënter om laten gaan met de data, zodat het de applicatie beter reageert op oudere toestellen.
- intro in de applicatie om een auto toe te voegen.
- design, icon, naam etc. :S
- de boel wat opschonen, als je niets hebt ingevoerd dan ook tonen dat je niets hebt ingevoerd
- en nog iets met de app doen zodat ik er misschien nog wat aan verdien. Een banner in de gratis versie en wat extra opties in een betaalde versie. Ben er toch al een hele tijd mee bezig in m'n vrije tijd Stick Out Tongue

Wie weet plaats ik het weekend nog een nieuwe versie met de custom CSV import.
 
De gratis versie zal gewoon alle functies krijgen maar alleen een banner en maximaal 1 of 2 auto's die je kan toevoegen. Aan zoiets zat ik te denken, ik probeer met elke app een andere manier.
Maar eerst de applicatie maar eens afmaken. Het is jammer dat je niet via de market een kopie kan weggeven zoals bij de iPhone.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!