Android auto wireless dongle MIB2 beschikbaar

Ja of splitter aan de voorkant maar zit je nog met een kabel. Via de achterkant is dit geen standaard USB kabel welke verbonden is aan de MiB2.

Na paar dagen in gebruik, loopt het toch niet zo soepel. Veel vast lopers. Volgens de ontwikkelaar is dit een gebruikelijk probleem van dezexe Technisat MIB2 headunits. Bekabeld had ik ook wel eens een reset maat nu is het wel heel veel. Met name bij Spotify nummers skippen.

Het heeft te maken met jitter. De data van de telefoon wordt te traag verwerkt door de Mib2. Er komt een software update van aawireless om mogelijk dit op te lossen.

Dit hoort er een beetje bij als pionier/tester van een nieuw product. Ik heb direct contact met de ontwikkelaar en zij kijken mee voor oplossingen. Er komen ook nieuwe features. Zoals wifi gelijk uit als contact ook uit is. Nu heb ik nog 40 seconden verbinding als mijn deuren zijn ontgrendeld in de buurt van mijn Polo.

Opstarten is wel razendsnel, deuren ontgrendelen en je hebt gelijk AA.

Alleen vaak vastlopers dus. En MiB2 crashed...

Ik heb trouwens firmware 478 van mijn Mib2. Kun je zien als je de menu knop 5 sec inhoudt.


Inmiddels via de ontwikkelaar samen getest en bugs zijn weg, met name de Spotify/Audio bug, om nummers te skippen naar het volgende nummer loopt soms vast. Dit is overigens geen fout van AAWIRELESS maar van VW. Nu heeft de ontwikkelaar een firmware uitgebracht speciaal voor VW gebruikers en is dit probleem nu vooralsnog definitief opgelost. Het heeft er mee te maken dat AA een commando stuurt next track naar de auto (MIB2) echter de auto speelt nog het nummer af wat in zijn buffer van MIB2 zit. Dit botst en Headunit crasht/reboots. (Fout van VW)

De ontwikkelaar van AAWIRELESS heeft dit nu vanuit zijn kant opgelost maar eigenlijk zou Google en VW dit heel makkelijk kunnen oplossen zodat bekabeld ook geen issues meer zijn. VW zal het waarschijnlijk niet doen... oud audio systeem.. Maar Google kan dit makkelijk zelf, ontwikkelaar heeft contacten bij Google en zal hen benaderen. Op int. fora lees je dat veel VAG Android Auto users hier last van hebben (bekabeld/draadloos) skippen van nummers of start/pauze.

Samengevat, werkt het nu perfect en ik kan deze dongle iedereen aanraden als je Android auto draadloos wil in je bestaande bekabelde Android Auto.
Als ik de deuren ontgrendel dan start gelijk AA draadloos op, vergrendel ik de deuren dan duurt het ca 30 seconden dat de dongle gaat uit, usb poorten geven nog even stroom. Maar de ontwikkelaar gaat dit aanpassen dat je de tijd kunt aanpassen of dat werkt via de BT van je auto. Contact uit is ook BT uit en ook dongle uit maar dat komt nog. Nu is het beetje nadeel als je in de buurt van je auto je telefoon nog op de wifi zit van de dongle, dus telefoontjes ontvangen lukt niet totdat de stroom van de USB er af is. Of je moet gelijk je WIFI van je telefoon uitzetten. Maar hier wordt dus aan gewerkt.

Ideaal als je draadloos opladen hebt of voor korte trips kun je de telefoon in je tas/broekzak houden, want lange trips kost het wel je batterij en sluit ik deze toch liever bekabeld aan. Of aan je USB sigarettenstekker.

Deze VW firmware voor de AAwireless dongle wordt mogelijk einde deze week uitgerold.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam
Mijne is gisteren verzonden, dus die komt binnenkort snel binnen.

Ik heb een polo 6R met RCD330 (android/apple carplay). Hopen nu dat het ook hierzo feilloos werkt.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Mijne is gisteren verzonden, dus die komt binnenkort snel binnen.

Ik heb een polo 6R met RCD330 (android/apple carplay). Hopen nu dat het ook hierzo feilloos werkt.
@SY96 laat mij aub even weten wat je ervaringen zijn met jouw RCD 330. Ik ben tester en heb direct contact met de ontwikkelaar van aawireless.
Met name skippen van tracks, android assistant, snelheid.

De bèta VW update die ik heb wordt mogelijk volgende week uitgerold. Dat was om issues van de VW MIB2 systemen aan te pakken.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
@SY96 laat mij aub even weten wat je ervaringen zijn met jouw RCD 330. Ik ben tester en heb direct contact met de ontwikkelaar van aawireless.
Met name skippen van tracks, android assistant, snelheid.

De bèta VW update die ik heb wordt mogelijk volgende week uitgerold. Dat was om issues van de VW MIB2 systemen aan te pakken.
Ik laat het je wel weten als ik hm paar dagen heb gebruikt. Zal wss nog enkele kinderziektes hebben...
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Nou, mijn pakketje is binnen. Ik heb als eerste het kasje via mn middenconsole weggewerkt in mn dashboard kastje. Tevens werkt alles feilloos. Prima product.

Een RCD330 met een achteruitrijcamera van Ali in combinatie met het draadloze dongel werkt dus prima.
 

Bijlagen

  • 20210521_193257.jpg
    20210521_193257.jpg
    959.2 KB · Weergaven: 36
  • 20210521_193252.jpg
    20210521_193252.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 40
  • 20210521_193244.jpg
    20210521_193244.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 36
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Nou, mijn pakketje is binnen. Ik heb als eerste het kasje via mn middenconsole weggewerkt in mn dashboard kastje. Tevens werkt alles feilloos. Prima product.

Een RCD330 met een achteruitrijcamera van Ali in combinatie met het draadloze dongel werkt dus prima.
Goed om er bij te vermelden dat ik alleen tot nu toe het apparaatje heb weggewerkt, geüpdatet en snel getest. Eventuele bugs of onregelmatigheden heb ik nog niet geconstateerd wegens gebrek aan gebruik (heb hm pas net geïnstalleerd namelijk).
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Oh oke, ben je blij met het janssen vaccin of had je liever een andere? (Pfizer/Moderna)
Als ik had kunnen kiezen, had ik liever een mRNA vaccin gehad gezien de bewezen (zie publicaties over effecientie in Israël) hoge effectiviteit van 93% en 94% voor respectievelijk Moderna en Pfizer.

Janssen blijkt voor 66% effectief te zijn maar voorkomt vooralsnog voor 99-100% ziekenhuisopnames. Het is dus maar net hoe je dr naar wilt kijken. Ik zou in ieder geval niet meer bang hoeven te zijn voor een ziekenhuisopname a.g.v. COVID19.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Als ik had kunnen kiezen, had ik liever een mRNA vaccin gehad gezien de bewezen (zie publicaties over effecientie in Israël) hoge effectiviteit van 93% en 94% voor respectievelijk Moderna en Pfizer.

Janssen blijkt voor 66% effectief te zijn maar voorkomt vooralsnog voor 99-100% ziekenhuisopnames. Het is dus maar net hoe je dr naar wilt kijken. Ik zou in ieder geval niet meer bang hoeven te zijn voor een ziekenhuisopname a.g.v. COVID19.

meen dat pfizer uit de publicaties in israel juist extra complicaties heeft voor jongeren tov moderna right?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
meen dat pfizer uit de publicaties in israel juist extra complicaties heeft voor jongeren tov moderna right?
ik kan me zo iets niet herinneren of ik heb het over het hoofd gezien. Feit blijft dat de eventuele complicaties niet opwegen tegen baten van het vaccin. Ongeacht of dit nou Pfizer, Moderna of Janssen is.

Het feit dat ik nog leef (Janssen vector vaccin - adenovirus afkomstig van chimpansees welke het genetische informatie van de COVID19 Spike eiwitten bevatten) na meer dan 3 weken is in ieder geval een goede indicatie dat het vaccin geen gif is en helemaal niet leidt tot impotentie (mijn libido is zelfs gestegen na het vaccin ;-0 LOL).
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Haha
Waarderingen: Marc Vuylsteke
Een ding waar ik me aan irriteer, is het feit dat Android auto telkens om bluetooth verbinding vraagt terwijl ik die gwn uit wil hebben staan. Iemand enig idee hoe dit ongedaan te maken?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Een ding waar ik me aan irriteer, is het feit dat Android auto telkens om bluetooth verbinding vraagt terwijl ik die gwn uit wil hebben staan. Iemand enig idee hoe dit ongedaan te maken?
We zijn weer on topic

ja voor wireless heb je altijd even BT nodig. Daarna gaat die over naar de BT van je auto.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!