Altijd wat.. Winterbanden vraag!

Goedemiddag,

Ik zou samen met een gezelschap richting de Alpen rijden. Niet in de Polo maar de auto van vrienden. Nu is het geval dat de andere helft niet meer gaat, met andere woorden Sjors heeft geen wielen om richting het zuiden te karren.

Nu heeft mijn moeder een Golf V met winterbanden (op stalen velgen) maat: 195/65 R15. Zij vind het niet erg om een weekje met mijn wielen/velgen te rijden zodat ik die haar kan 'lenen'. Maar nu komt de vraag, gaat dit? Ik heb een BM uit 2012, passen de velgen van mijn moeder op mijn auto en vice versa? :?:
 
@ Enzo, Ik ken die bocht heel goed. Die is echt heel berucht in Venlo en omstreken.

1 minuscuul klein foutje en je raakt een boom daar. ze kijken je zo uitnodigend aan en staan ook strak langs het asfalt. :(
 
Sjors zei:
Winterbanden (op stalen velgen) maat: 195/65 R15
[...]
gaat dit op een BM uit 2012?

Oeh.. lastige vraag. Even vergelijken met m'n eigen velgen. Ik heb niet zoveel ruimte over namelijk.

hoogte velg = 15 inch * 2.54cm = 38.1cm
hoogte band = 195mm * 65% = 12.6cm
je moeders totale wielhoogte = 38.1cm + 2*12.6cm = 63,3cm.

hoogte velg = 17 inch * 2.54cm = 43.2cm
hoogte band = 205mm * 40% = 8,2cm
mijn totale wielhoogte = 43.2cm + 2*8.2cm = 59.6cm.

Je moeder heeft dus wielen die 3.7cm hoger zijn dan die van mij.
*knip en weg is mijn domme opmerking haha => zie correcte reactie van bas hieronder*
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!