Alpine cde 133 bt parrot

Hallo allemaal,

ik heb de vraag ook al ergens anders gesteld op het forum maar wellicht handig om een aparte discussie te starten.
een tuningbedrijf heeft de radio bij mij geinstalleerd in mijn polo bm uit 2010. Echter als het start stop systeem geactiveerd is en ik trap de koppeling in valt de radio en dus ook de carkit uit. Dit is ook zo als ik de auto van het contact haal.
De originele rcd 210 radio ging pas uit als ik de sleutel uit het contact haalde.

volgens de installateur is dit echter niet te verhelpen, echter vraag ik mij af of dit inderdaad zo is.

de vraag is dus of er ergens iets verkeerd is aangesloten of dat bij gebruik van het start stop systeem idd de niet orginele radio uitvalt? En kan het ook zo geschakeld worden dat de radio uitgaat wanneer ik de sleutel uit het contact haal? Dit wordt geregeld via de can bus heb ik begrepen dus kan daar dan iets mee?

ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag!

Groet jens
 
Lijkt me echt niet goed, misschien kun je ook vertellen welk type radio dat is en wellicht de installateur, voorkomen is beter dan genezen.
Het lijkt erop dat er een verkeerde connectie is gemaakt, stilvallen, bedoel je radiosysteem uit of alleen geluid uit
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Beste hans, bedankt voor je reactie.
het gaat om de alpine cde 133 bt met een parrot geintegreerd systeem.
Ze hebben het geinstalleerd met volgens mij een iso to car kabel tussen de 1 din radio en de kabelboom in het dashboard. Daarnaast hebben ze de geschakelde rode draad ergens mee verbonden, maar heb het idee dat hij gewoon een kabel met een 12 v signaal heeft gepakt.
als het systeem geactiveerd is blijft de radio gewoon aan, echter hij gaat uit zodra je de koppeling intrapt en de auto weer gaat starten. Zodra ik de sleutel 1 klik terugdraai na het starten gaat de motor uit maar ook direct de radio, lijkt me dat dit toch ook anders moet kunnen. De radio gaat dus helemaal uit.

ze geven daar aan dat het samenhangt met het can bus systeem en dat dit niet anders kan, dus dat de radio altijd uitgaat als je de motor uitzet. De originele radio gaat in iedr geval niet uit als je het contact uitzet, die gaat pas uit nadat je de sleutel eruit haalt.

ik zit er dus over te denken alles terug te laten brengen in oude staat en dan een parrot carkit er naast te nemen. Dan heb ik de originele radio met een aparte display en dat vond ik nou juist niet zo fraai.

Ik hoop dat er een oplossing uit dit forum komt wat ze fout doen, maar lijkt me dat het gewoon een kwestie is van verkeerd aansluiten want verder werkt de radio perfect.

Groet jens
 
Beste Jens,

Opzich klopt het verhaal van de instalateur. Ik heb zelf ook een andere radio ingebouwd en bij mij valt mijn radio ook weg als ik het start en stopsysteem gebruik.

Ik denk dat er wel een mogelijkheid is. Alleen moet je dan je vaste spanning opzoeken die aan blijft staan als je het start en stop systeem gebruikt.
Daar kan je dan de rode draad van de radio op solderen.

Succes!
 
Beste flow,

ok, dus dit is wel een probleem wat vaker voorkomt. Dat is dan een beetje een opluchting

Maar stel je hebt de originele radio rcd 210 en je neemt apart een parrot ck3100 die je hierop aansluit. Zou je dan nog steeds hetzelfde probleem hebben? Want de radio blijft dan wel aan namelijk.
Dat zou dan nog een minder fraaie optie zijn. Maar goed gebruik het start stop wel regelmatig maar bel ook vrij veel, en dat is nou net het probleem dan, de carkit valt dan ook uit.

groet jens
 
Ik zou het zo niet weten Jens, maar ik al wel verschillende parots langs zien komen en volgens mij zeer tot tevredenheid. Dus die maar even vragen. Persoonlijk zou mij dat erg irriteren en liet ik de zaak terug bouwen. Of een electronisch passend systeem aanschaffen. Succes laat het ons weten.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Heb de combie van radio rcd 210 en carkit parrot ck 3100. Dit werkt, heb het zelf ingebouwd en gewoon een constante plus gepakt en 1 geschakelde plus van de radio.
Valt niet uit, werkt zoals het zou moeten.
Succes ermee

Mvg
 
De originele radio wordt geschakeld via can-bus en zal de acc. draad niet wegvallen.
De contact geschakelede draad valt wel weg. en zal dus resulteren in de uitschakeling van de radio/bt.
Dit is er irritant.
Door de radio op constant te zetten is geen optie.
Stroom verbruik en bt blijft actief en zal niet verbreken.
Optie 1: zoek een acc draad die niet wegvalt, dit kan lastig zijn.
Optie 2: Er zijn special kabel set te verkrijgen waarbij de acc-stand wordt gesimuleerd.
 
De originele radio wordt geschakeld via can-bus en zal de acc. draad niet wegvallen.
De contact geschakelede draad valt wel weg. en zal dus resulteren in de uitschakeling van de radio/bt.
Dit is er irritant.
Door de radio op constant te zetten is geen optie.
Stroom verbruik en bt blijft actief en zal niet verbreken.
Optie 1: zoek een acc draad die niet wegvalt, dit kan lastig zijn.
Optie 2: Er zijn special kabel set te verkrijgen waarbij de acc-stand wordt gesimuleerd.

zijn dat dezelfde kabels als die bij xenonsets wel aangeboden worden
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Het is zeker mogelijk. Zelf heb ik in mijn polo bm een dubbeldin Kenwood/navi/dvd/bt die bij de start-stop blijft werken en ook als ik de motor stil leg. De radio schakelt zichzelf pas uit als de sleutel uit het contact gehaald wordt. Dan hoor je de ventilator nog een 10tal seconden nadraaien. Heb deze echter laten inbouwen. Op het factuur staan alleen de werkuren en die iso kabel.
 
Afgelopen zaterdag weer naar de tuner geweest. Er komt nu een canbus kabelset tussen. Hebben heel veel kabels gecheckt maar uiteindelijk geen goede geschakelde kabel gevonden. Bij het starten valt dus idd heel veel uit.
Volgend jaar komt het canbus kastje ertussen waardoor inderdaad een geschakelde gesimuleerd gaat worden. Zodra deze erin zit laat ik het weten.

Bedankt voor jullie reacties.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!