Airco automatisch uitzetten wisselen stand kachel

FRL_AW

Bekend lid
344
167
49
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, omdat ik nieuw ben op dit forum. Mijn naam is Rowan, ben 30 jaar en woonachtig in Friesland. Onlangs in het bezit van een VW Polo AW, deze is uitgevoerd met een 1.0 TSI motor welgeteld 95PK en 175Nm koppel.

Ik heb een vraag, en wellicht dat jullie hier het antwoord op weten. Elke keer als ik de ventilatie-stand wissel (onder het raam, of naar je voeten) dan gaat constant het lampje van de airco aan. Is het ook mogelijk om dit ergens uit te zetten? Nu druk ik constant op het lampje om deze uit te zetten, maar misschien is er een mogelijkheid om dit definitief uit te zetten.

Als kaatste; heb geen climatecontrol maar gewoon hand gedraaid. Is dit een constante airco? Of juist alleen bij bepaalde temperaturen dat die echt werk, ondanks dat de auto zegt dat die aanstaat?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Je hebt dus airco en geen climat :).

Dat de airco direct aangaat omdat je hem op volledig voorruit zet is volgens mij normaal. Dit betekend namelijk voor de auto dat je hem wilt ontwasemen en daarmee schakelt hij ook de airco in.

Je zegt dat het lampje van de airco aan gaat dus je kan die ook uit zetten. Verschil tussen tussen airco en climat is als volgt:

Airco is handmatig en kan je warm of kouder zetten maar zal altijd continu die ingesteld waarde naar binnen blazen.

Climat control niet. Daarop stel je een temperatuur in wat het in de auto moet zijn en de climat regelt dit continu door warm en koud zelf te mengen en eventueel de ventilatorsnelheid aan te passen. Volledig automatisch
 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
Je kan ook aan je toerental zien of je airco ingeschakeld is. Ligt ongeveer 100 toeren hoger.
Ik had in me eerste polo een defect aan me bedieningspaneel, welke onder garantie vervangen werdt door een nieuwe model. De oude kon ik op de voorruit zetten zonder dat de airco aanging. De nieuwe schakelt dan automatisch in, zonder lampje van de airco. Ook op de koudste stand schakelt de airco in, wel met lampje. Gevraagd of dit gecodeerd kon worden zodat ik weer heer en meester over me auto werdt, maar helaas.....
 
Dank voor jullie reacties. Dan zit er niks op, om deze handmatig weer uit te zetten. Verbruikt z’n airco veel brandstof? Hoeveel % zal het ongeveer zijn?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ik ga er vanuit dat ook de aircocompressor van de AW een tuimelschijfcompressor is. Wat inhoudt dat de opbrengst van deze aircocompressor variabel is. Dus de theorie dat je met airco aan rijdt altijd 10% meer brandstof verbruikt, is dus niet meer van toepassing.

050A574A-28F1-45F6-9012-76DAF78891F9.jpeg
Uitleg over deze compressor -> LINK <-
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!