Aftermarket speaker plaatsen

Dag allen,

Ik wil graag de speakers vervangen van mijn Polo 6R. Ik heb al jbl 6520 zitten voorin, maar er niet echt tevreden mee. Ik mis nameljk nog een harde bass…

Ik heb een RCD 320 audisysteem in de auto.

Ik wilniet beginnen aan een subwoofer.

Hebben jullie misschien tips omtrent aftermarket speakers met een hoge bass voor een hiphop liefhebber zowel voor voordeur- als achter?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
De RCD radio's hebben naar mijn mening altijd te weinig vermogen om een beetje hard en mooi te spelen. Een simpele 2-kanaals versterker ertussen zal je JBL's al heel veel helpen.
Een versterker met DSP is nog beter zoals Johan hierboven zegt maar meestal een stuk duurder.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Bedankt voor jullie reactie heren. Misschien toch gaan voor een versterker, hebben jullie aanbevelingen op dit gebied?

Btw, is het volgens jullie een idee om de 6520 achter te plaatsen en voorin iets met krachtigere bass?

Ideaa? :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Bedankt voor jullie reactie heren. Misschien toch gaan voor een versterker, hebben jullie aanbevelingen op dit gebied?

Btw, is het volgens jullie een idee om de 6520 achter te plaatsen en voorin iets met krachtigere bass?

Ideaa? :)
@jan078 vragen staat vrij, maar heb je de zoekfunctie (rechtboven) al geprobeerd op "speakers", er gaat een wereld voor je open..... :cool:
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Bedankt voor jullie reactie heren. Misschien toch gaan voor een versterker, hebben jullie aanbevelingen op dit gebied?

Btw, is het volgens jullie een idee om de 6520 achter te plaatsen en voorin iets met krachtigere bass?

Ideaa? :)

Ik heb zelf destijds 2 composets in de Touran gehad van Boss Audiosystem (tegenwoordig geloof ik onder de naam Mosconi), dit klonk met een Pioneer DEH-P RS radio echt super goed zonder externe versterker. Kan het je zeker aanraden!

Dit is de SQL versie ervan (zal nog wel beter klinken);
 
Belangrijk verschil is wel dat zo’n Pioneer ongeveer 3x zoveel vermogen heeft tov van het originele systeem. Zeg ongeveer 45 watt tov 15 watt.

Wat wel helpt op een originele radio is het plaatsen van speaker met een lagere impedantie. Dus 2 ohm speakers ipv 4 ohm. Maar het blijft beholpen zonder versterker.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik heb uiteindelijk toch een JBL GTO 609c gekocht. Zal deze voorin plaatsen. En de jbl 6520s in de achterdeuren zetten.

Dan nog kijken of mijn RCD 360 voldoende zal zijn :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!