Achterlichten 9n3 in 9n

Een goedemiddag,

Mijn naam is Fabian en wij hebben sinds kort een Polo 9n uit 2004 thuis. Wat een leuk ding is dat! Rijdt heerlijk... En van binnen ziet ie er ook nog leuk uit, zeker voor z'n leeftijd.
Nu vind ik de achterlichten van een Polo 9n3 veel mooier, en deze heb ik dan ook goedkoop tweedehands kunnen scoren. Nu loop ik elektronisch gezien tegen een aantal problemen aan. Ik vond de volgende dradenlijst op internet:

''numbers 1 to 6 represent pin numbers marked on the side of the clips

Passenger Side-------------

9N WIRING
1 Brown =earth
2 White/black = indicator
3 Red/black = brake
4 Blue/black = reverse
5 Blank
6 Grey/black = lights

9N3 WIRING
1 Empty
2 Reverse
3 Indicator
4 Ground
5 Brake
6 Lights

wire the passengers side as above, then wire the drivers side as so:

9N WIRING
1 Brown
2 Blue/black
3 Red/black
4 Green/black
5 Grey/white
6 Grey/red

9N3 WIRING
1 Grey/Red
2 Black/Red
3 Brown
4 Green/Black
5 Grey/White
6 Blue/Black (or leave empty, wire isn't connected at this end anyway)''

Bij onze Polo zitten de draden echter zo:

Passagierskant
1. Brown
2. Blue/black
3. Red/black
4. Green/black
5. Leeg
6. Grey/red

Bestuurderskant
1. Brown
2. White/black
3. Red/black
4. Blue/black
5. Grey/white
6. Grey/black

Ofwel... Gespiegeld, op slotje 5 na. Is dat een probleem?

Verder... Er lijkt eerder gesleuteld te zijn geweest... Er zit nog een adapter tussen. We hebben een trekhaak met elektra-aansluiting, is dat daarvoor? De adapter zit aan beide kanten. Dit is een foto van links:
sq2sg0.jpg


Alvast bedankt!
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
Als het een aftermarket trekhaak is, dan is het normaal dat er een extra kabelboom tussen de achterlichten zit.
En als de draadvolgorde andersom is,
kan komen doordat je een engels schema hebt gevonden.
Engels achterlicht heeft de mistlicht en achteruit rij licht aan de andere kant.

(er is dus wel even wat gepuzzel met de bedrading veriest)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat de trekhaak inderdaad achteraf pas is geplaatst. Dit heeft verder geen invloed op het omwisselen van de bedrading? Aangezien ik de groene draden alleen hoeft te doen?

Ik heb het schema inderdaad op een Engels forum gevonden, dus dat lijkt dan een logische reden... Niet eens bij stil gestaan.

Voor het omwisselen van de draden, zijn daar nog bepaalde technieken bij handig? Voordat ik de boel sloop...

Alvast bedankt :)
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
Het beste is natuurlijk altijd nog een adaptertje maken, dan kan je ook weer makkelijk terug.
Maar er is een uitpin tooltje voor. (verkrijgbaar bij de vakman)
Geeft overigens geen garantie dat de pinnetjes niet wat beschadigen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
De benodigdheden voor het maken van die adapters, waar kan ik die aanschaffen? Iets als Brezan? En moet er dan iets gesoldeerd worden? Ik heb geen soldeerbout namelijk
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!