Achterklep alleen met sleutel te openen

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn achterklep. Deze kan ik alleen met een sleutel openen. Ik zou eigenlijk denken dat deze met de centrale vergrendeling van slot af zou moeten zodat je hem met het klepje kunt openen. Maar helaas... Als ik de klep dichtgooi zit hij ook direct op slot. Heeft iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over mijn achterklep. Deze kan ik alleen met een sleutel openen. Ik zou eigenlijk denken dat deze met de centrale vergrendeling van slot af zou moeten zodat je hem met het klepje kunt openen. Maar helaas... Als ik de klep dichtgooi zit hij ook direct op slot. Heeft iemand een idee?

Als je auto van slot is, en je doet je kofferbak dicht, dan gaat je kofferbak op slot?
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Dus je hendel werkt niet? Kan de microswitch zijn of eendraadbreuk, gok op de switch. Kan je testen door de bekleding van je achterklep los te halen, . Dan de stekker van je logo los te halen, terwijl je achterklep open staat je slot dicht te doen met bv een schroevendraaier ofzo en dan met een paperclip in de stekker te steken. Als het slot dan openschiet, ligt het aan je hendel.
 
Volgens mij kan je bij een 9n de sleutel in 2 standen uit het slot halen, de ene is puur mechanisch dan werkt het zoals door jou beschreven in de andere stand volgt de klep de cv. Je kunt dan de klep zonder sleutel openen door aan de hendel te trekken als de auto niet op slot is.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Klopt inderdaad wat @Frank Cross Polo zegt. M'n vriendin heeft ook een 9N en daarbij is het zo dat als het sleutelgat rechtop staat (verticaal) dat hij mee gaat met de cv. Als hij ligt (horizontaal) blijft de klep vergrendeld, ook als de auto via cv ontgrendeld is.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Net geprobeerd Als ik de sleutel naar rechts draai dan blijft hij gewoon op slot ondanks wat ik met de deurvergrendeling doe. Staat de sleuf verticaal dan gaat hij niet mee met de vergrendeling. klep dichtgooien is ook op slot. ik kan de klep niet openen met de cv alleen door de sleutel naar links te draaien en dan aan de klep trekken. Niet handig!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Dit probleem zat er al in toen ik hem kocht. Ikzelf heb niets veranderd
Oke. Heb je een regensensor? Zo nee, dan probeer het volgende eens: Zet via VAGCOM o.i.d. het vinkje aan bij de regensensor. Raar maar waar, ik heb geen regensensor en had op een meeting het vinkje dus laten weghalen. Sindsdien werkte mijn achterklep niet meer via de CV. Op de volgende meeting het vinkje bij de regensensor weer aan laten zetten en ineens werkte hij wel weer. Niemand snapt hoe dat kan.
Hoe dat zit als je wel een regensensor hebt, dat weet ik niet. Ik heb trouwens ook geen afstandbediening. Je moet maar even proberen. Succes. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Raar verhaal. Ik heb geen regensensor. Hoe kan ik zo'n vinkje erbij zetten. welke software is nodig?
Inderdaad raar maar waar. Ik heb (helaas) ook geen regensensor maar met het vinkje aan werkt het wel weer. Zou zo maar kunnen dat jouw polo hetzelfde probleem heeft. Voor software, zie antwoord van Pigeon.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!