achterbank 9n3 gti demonteren

goedemorgen,

ik ga woensdag met de polo naar z-frankrijk, nu wilde ik de achterbank demonteren maar zit ik dat deze niet met bouten vast zit maar met een soort pin.

Heeft iemand een idee (evt met foto's) hoe ik deze kan demonteren, het gaat om de rugleuning uiteraard.

Groeten,
Ronald
 
het is heel eenvoudig.

Nodig: (middel-)grote platte schroevendraaier

aan de buitenzijdes van de auto:
als je de leuning naar voren klapt kan je het scharnier zien zitten. Je ziet dan de 'as' waarover de leuning draait/kantelt. Over deze as zie je een haak die hem dus in het gat/inham houd.
boven op deze haak zie je een klein stukje wat inzakt en zo dus een soort kuiltje veroorzaakt. De platte schroevendraaier moet je precies daar inzetten en dan hiermee (goed in dat kuiltje blijven duwen!) deze 'haak' naar de voorkant van de auto duwen.

Opletten: de zitting komt gelijk een cm of twee omhoog (die haak kantelt dus de as komt omhoog). Als je dus op je leuning leunt komt tie nooit omhoog ;) ;)

nu het middenscharnier: de zitting (die dus aan 1 kant al los is) iets optillen zodat je hem naar de buitenkant van de auto kan schuiven. dan zou tie gewoon uit dat scharnier in het midden moeten komen. Bij dit scharnier zitten geen borgingen of vergrendelingen.

suc6

ps. print de tekst en lees het terwijl je in de auto zit, dan is het lang niet zo verwarrend als het nu klinkt!

ps2 ... is dus voor een deelbare bank. Voor de NIET-deelbare bank: bouten bij de midden bevestiging losbouten, vervolgens aan de beide zijkanten van de auto hetzelfde met de borging doen als hierboven beschreven.

ps3 ... ik zou het midden scharnier er ook even uit halen. is een onhandig ding als de leuningen er niet in zitten
 
maik de handleiding met foto's is niet meer te zien,
kan m ook niet vinden op de plaats waar ik zou zoeken,
heb je n nieuwe link aub,
of de plaatjes hier bij de praatjes.
tnx.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!