achter bredere banden of spacers plaatsen

omdat ik vind dat de achterbanden niet zo mooi in de wielkasten staan (op de vooras wel goed) zoek ik hier een oplossing voor.

de auto is verlaagd met een eibach veren set en staat achter iets hoger dan voor, dit zorgt er optisch voor dat het achterwiel kleiner lijkt.

voor heb ik 215/40/17 inch, achter wil ik dan 235/40/17 er op gaan leggen, mijn velgen zijn 7,5J dus dat zou moeten passen. ik ben me er wel van bewust dat de bredere banden ook groter zijn (in totaal ongeveer 1,6 cmin diameter)

andere optie is achter 2x 3mm of 2 x 5mm spacers te plaatsten.

wat zijn jullie meningen hierover???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dezelfde setup als peterbaarlo en deel deze mening volledig.. Achter komt het 'net' niet mooi uit gewoon. Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Kan het geen kwaad verder om achter spacers te plaatsen en niet voor? En heb je dan nieuwe wielbouten nodig of zijn de standaard lang genoeg?
 
Het enige nadeel van spacers is , dat de wiellagers sneller slijten. Overigens weet ik niet hoe snel dat is. Een kameraadje van me had dikke spacers onder z'n golf mk2, en hij vertelde me dat als er veel wind stond, dat hij de achterkant van de auto wel voelde bewegen. Maar persoonlijk zou ik wel voor spacers gaan. Tevens moet je wel langere wielbouten gebruiken. Vorig jaar heb ik nog 1,5 cm voor achter gekocht, en het nadeel was dat er geen wielbouten voor verkrijgbaar waren.
 
waar ikzelf ook wel even benieuwd naar ben, is het niet zo met spacers dat je wiellagers alleen harder slijten als je boven een bepaalde et waarde komt?
of zou je met et 40 velgen + 5 mm spacers dezelfde slijtage hebben als et 35 velgen? :roll:

vraag dat me nog steeds af, dus ben erg benieuwd :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste peter,

Ik heb zelf spacers van 20mm per wiel geplaatst achter en rijd daar nu al 60.000km vrolijk mee rond zonder problemen.
Wielen staan een stuk mooier in de kuip en door het "negatieve camber" ziet het er nog stoer uit ook.
ik heb gewoon langere bouten kunnen bestellen, dus ik weet niet of je het er al onder hebt zitten of wil weten waar ik alles vandaan heb dan kan je me een pm sturen!
 
Beste peter,

Ik heb zelf spacers van 20mm per wiel geplaatst achter en rijd daar nu al 60.000km vrolijk mee rond zonder problemen.
Wielen staan een stuk mooier in de kuip en door het "negatieve camber" ziet het er nog stoer uit ook.
ik heb gewoon langere bouten kunnen bestellen, dus ik weet niet of je het er al onder hebt zitten of wil weten waar ik alles vandaan heb dan kan je me een pm sturen!

bedankt voor je reactie, ik heb nu 215 banden en achter 6 mm spacers staat breed genoeg voor mij.

peterbaarlo-albums-welke-velgen-picture2521-2013-02-01-065.jpg
 
@Gewoonjan dat wil ik ook wel weten. Wordt idd altijd verteld dat je wiellagers sneller slijten bij spacers/adapters. Of dit bij een lagere et waarde ook is (bijvoorbeeld als je set standaard ET28 heeft ipv ET35) weet ik niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!