95 of 98 ?????

Hallo ik heb en vraaje. Aangezien we toch alemaal met en polo rijden : p ik rij nu al 1 jaar op 95 ma zou graag overschakelen naar 98 mag ik dat doen ? Ik zelf heb polo 6r 1.4 benzine in mijn vriendekring en ziptuning zegt dat dat geen kwaad kan maar toch voor alle zekerheid toch nog is rondvraagen greets
 
.  .  . 
Kan geen kwaad hoor. Hij zou er zelfs (theoretisch) wat meer vermogen van krijgen.

PS, je reflectors zijn onderweg naar hier, vandaag gemaakt en verzonden... zal je binnenkort even PM sturen ;)
 
Gewoon 95 in doen, je zal geen enkel voordeel halen uit 98 met die motor.
Kost je enkel meer.
^
Dit

Zelfs bij de GTI vraag ik me af of het echt technisch noodzakelijk, zelfs na chiptuning.
Ik rijd van begin af aan BP ultimate, dit kost 'iets' meer (tegenwoordig al 7 of 8 cent) maar aangezien ik het zakelijk allemaal declareer is het verschil minimaal.
In mijn ogen is het het niet waard, geldt tevens voor V-power.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Wat staat op je tankklep? Als er 95 in groot staat zou ik met 95 doen.

Want bij mijn wrc stond 98 op en stak ik er continu 98 in :)
 
Voorheen had ik een Golf V 1.6 FSI, daar deed ik altijd 95 in bij zo'n onbemand 'altijd goedkoop' tankstation..
Na een tijdje ontstond er onder de motorkap een soort korte 'pingel' wanneer de motor onder belasting kwam te staan (gasgeven). Dit werd steeds luider totdat iemand me vertelde dat 98 de motor ook een beetje schoon(er) maakt.
Ik heb de tank 95 helemaal droog gereden en vervolgens vol met BP Ultimate gegooid. Halverwege de tank was het geluid overduidelijk minder en tegen het eind zelfs bijna helemaal weg..
Ik weet niet precies wat er 'schoon' geworden is (want ik heb er geen verstand van ;)) maar ik weet wel dat ik fijn 98 in m'n Polo 6R (1.4 16v) blijf gooien en in ieder geval wegblijf bij die 'mega goedkoop' tankstations :) Dan maar wat zuiniger proberen te rijden Big Grin (ik maak ook niet veel kilometers dus ik heb vrij makkelijk praten natuurlijk :S)