95 of 98 ?????

Hallo ik heb en vraaje. Aangezien we toch alemaal met en polo rijden : p ik rij nu al 1 jaar op 95 ma zou graag overschakelen naar 98 mag ik dat doen ? Ik zelf heb polo 6r 1.4 benzine in mijn vriendekring en ziptuning zegt dat dat geen kwaad kan maar toch voor alle zekerheid toch nog is rondvraagen greets
 
.  .  . 
Kan geen kwaad hoor. Hij zou er zelfs (theoretisch) wat meer vermogen van krijgen.

PS, je reflectors zijn onderweg naar hier, vandaag gemaakt en verzonden... zal je binnenkort even PM sturen ;)
 
Gewoon 95 in doen, je zal geen enkel voordeel halen uit 98 met die motor.
Kost je enkel meer.
^
Dit

Zelfs bij de GTI vraag ik me af of het echt technisch noodzakelijk, zelfs na chiptuning.
Ik rijd van begin af aan BP ultimate, dit kost 'iets' meer (tegenwoordig al 7 of 8 cent) maar aangezien ik het zakelijk allemaal declareer is het verschil minimaal.
In mijn ogen is het het niet waard, geldt tevens voor V-power.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Wat staat op je tankklep? Als er 95 in groot staat zou ik met 95 doen.

Want bij mijn wrc stond 98 op en stak ik er continu 98 in :)
 
Voorheen had ik een Golf V 1.6 FSI, daar deed ik altijd 95 in bij zo'n onbemand 'altijd goedkoop' tankstation..
Na een tijdje ontstond er onder de motorkap een soort korte 'pingel' wanneer de motor onder belasting kwam te staan (gasgeven). Dit werd steeds luider totdat iemand me vertelde dat 98 de motor ook een beetje schoon(er) maakt.
Ik heb de tank 95 helemaal droog gereden en vervolgens vol met BP Ultimate gegooid. Halverwege de tank was het geluid overduidelijk minder en tegen het eind zelfs bijna helemaal weg..
Ik weet niet precies wat er 'schoon' geworden is (want ik heb er geen verstand van ;)) maar ik weet wel dat ik fijn 98 in m'n Polo 6R (1.4 16v) blijf gooien en in ieder geval wegblijf bij die 'mega goedkoop' tankstations :) Dan maar wat zuiniger proberen te rijden Big Grin (ik maak ook niet veel kilometers dus ik heb vrij makkelijk praten natuurlijk :S)
 
heb juist alles is gecheckt zenne Stick Out Tongue . uit mijn ondervindingen al 2weeken is het chipen van en 16v ook oe veel dat mense zeggen dat dit niks uitdoet. awel ik vind van wel de moter draait mooier hij rijd veel soepeler moet niet meer zo hoog in toeren gaan voor men voledige nm te krijgen. want heb met mijne maat zenne polo gereden ene van 2010 zelfde moter en da verschil merk ik wel hoor en hij ook tegenover de mijne ik ben tevreden over dit vroeger 193 a 195km per uur nu 209 a 213 is de max nu voor de polo want daar tussen hoorde en voelde dat het einde is Stick Out Tongue Big Grin ben benieuwd naar van 0 naar 100 standaard zijde ze 11.9 voor chiping heeft dan is op de testbank gestaan en dit was 10.9 ik hoop nu met dat chipen nog ietske rapper Stick Out Tongue morgen is testen Stick Out Tongue . en hij rijd idd zuiniger oe ze mij belooft hebben . en over de benzine het zit er nu in en dit blijft zo tis wel duurder dat wel maar als dat mijn polotje ten goede komt voor wat niet Stick Out Tongue
 
.  .  . 
Zou zeggen, gewoon een paar volle tanks 98 proberen en misschien merk je er wel iets van, rustiger lopen, iets vlotter aan het gas hangen, iets zuiniger etc. Merk je niks, dan zou ik er lekker 95 ingooien :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
^
Dit

Zelfs bij de GTI vraag ik me af of het echt technisch noodzakelijk, zelfs na chiptuning.
Ik rijd van begin af aan BP ultimate, dit kost 'iets' meer (tegenwoordig al 7 of 8 cent) maar aangezien ik het zakelijk allemaal declareer is het verschil minimaal.
In mijn ogen is het het niet waard, geldt tevens voor V-power.

Heb met de gti zowel 95 als 98 getankt en qua vermogen net hetzelfde.
Enkel is 98 in mijn geval zuiniger, en dat doet het prijsverschil te niet
 
heb juist alles is gecheckt zenne Stick Out Tongue . uit mijn ondervindingen al 2weeken is het chipen van en 16v ook oe veel dat mense zeggen dat dit niks uitdoet. awel ik vind van wel de moter draait mooier hij rijd veel soepeler moet niet meer zo hoog in toeren gaan voor men voledige nm te krijgen. want heb met mijne maat zenne polo gereden ene van 2010 zelfde moter en da verschil merk ik wel hoor en hij ook tegenover de mijne ik ben tevreden over dit vroeger 193 a 195km per uur nu 209 a 213 is de max nu voor de polo want daar tussen hoorde en voelde dat het einde is Stick Out Tongue Big Grin ben benieuwd naar van 0 naar 100 standaard zijde ze 11.9 voor chiping heeft dan is op de testbank gestaan en dit was 10.9 ik hoop nu met dat chipen nog ietske rapper Stick Out Tongue morgen is testen Stick Out Tongue . en hij rijd idd zuiniger oe ze mij belooft hebben . en over de benzine het zit er nu in en dit blijft zo tis wel duurder dat wel maar als dat mijn polotje ten goede komt voor wat niet Stick Out Tongue

Duidelijk verhaal
 
Van echte 195 naar echte 210kmh hebde in die range ongeveer 40-50pk meer nodig...

95 vs 98 zult ge in praktijk niet voelen maar het verschil is wel meetbaar op de bank en zeker bij turbomotoren. En alle beetjes helpen...

En dan hebde van die mensen met hun dikke bakken die dan 95 tanken... Een stock M3 e90 op 95 haalt niet eens 390pk aan de krukas op de rollenbank. In zoiets kapt ge natuurlijk 98 of beter racebenzine.
 
Tussen 98 (of ultimate) en bij de "onbemande altijd goedkoop pomp" tanken zit ook wel een heel verschil.
Gewoon 95 is prima voor een 1.4-tje.
Als je nu een GTI o.i.d. had dan was het misschien wat anders.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!