225 of 215 banden/velgen onder 6R?

Mensen, ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een setje 17 inch, maar loop daarbij vaak tegen wielen aan met 225/40/17 of 225/45/17. Als ik op internet zoek, dan lees ik vrijwel overal dat 215/40/17 de meest ideale maat is onder de 6R.

Ik lees echter ook weer vaak dat 225 ook gewoon kan, maar op andere plekken lees ik dan weer dat 225 vaak aanlopen ( wat dan weer te voorkomen zou zijn door 1 of 2 mm van je remblokken af te vijlen of zoiets).

Wat adviseren jullie?
 
225/45/R17 is de maat voor de Golf/Jetta/Octavia/Leon/Altea etc. Die rolomtrek is groter dan die van de Polo. Moet je zeker niet nemen. Rijdt niet, past niet en staat niet. Met aanlopen bedoelen ze dat de wielen aanlopen in je wielkasten. Niet dat je remmen geraakt worden.
 
@Menaz

Dat aanlopen in de wielkasten heb ik idd ook gelezen. Maar ook dat ze aanlopen op de remmen en dat verhelpen ze dan door er een stukje af te vijlen. Nu ben ik daar sowieso geen fan van, maar wilde het hier toch even pijlen. En wat qua hoogte? Maakt 45 of 40 nog veel uit of kan beiden?
 
Als je rolomtrek te groot is, dan klopt er niks meer van je snelheidsmeter en kilometerteller. En het rijdt voor geen meter.

Hoe kan het afvijlen van remblokken aanlopen voorkomen? Je blokken zitten in je remklauwen.
 
ik heb 205/40/17 er onder liggen is voor mij de ideale maat omdat ik zeker geen grotere wielomtrek wil hebben met mijn Bluemotion dan met de originele wielen.

De bluemotion draait al erg weinig toeren, door grotere banden te nemen wordt dit erger. breder dan 205 gaat ook weer meer verbruiken, het blijft een BM.

op deze site in de bovenste navigatiebalk onder info vind je de bandenmaat calculator. zorg ervoor dat je niet teveel afwijkt van de originele banden anders gaan inderdaad de meters (nog meer) afwijken.
 
In het 'aangeboden' forum heeft mypoloDave zijn Bellini Bella velgen te koop staan. Komen bij hem ook onder een 6R vandaan en hij zegt het volgende:

ik verkoop de velgen + banden als set.. In principe kunnen ze er zo onder echter doordat de remblokken bij een Polo aan de voorkant licht uitsteken op de wielnaaf moet je met een dremel ongeveer 1 mm van een randje van het remblok afschaven waardoor ze niet aan zullen lopen (kan geen kwaad)

Weet niet of ik hier nu goed aan doe of niet... :roll:
 
Tussengas31 zei:
In het 'aangeboden' forum heeft mypoloDave zijn Bellini Bella velgen te koop staan. Komen bij hem ook onder een 6R vandaan en hij zegt het volgende:

ik verkoop de velgen + banden als set.. In principe kunnen ze er zo onder echter doordat de remblokken bij een Polo aan de voorkant licht uitsteken op de wielnaaf moet je met een dremel ongeveer 1 mm van een randje van het remblok afschaven waardoor ze niet aan zullen lopen (kan geen kwaad)

Weet niet of ik hier nu goed aan doe of niet... :roll:


Iemand???
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!