1992 Volkswagen Polo

Zeer mooie Polo, vooral ook gezien de leeftijd! Big Grin
Heb je er nog plannen mee?

Mijn plannen tot dusver zijn:
Rijden tot het weer beter is en dan een paar puntjes van roest aan (laten) pakken, 1 bij het raam en 1 bij het rechterportier.
De radio vervangen door een modernere radio (met BT voor mijn telefoon).
CV erin zetten.
Sigarettenaanstekker erin zetten, deze mist nu nog en is toch wel makkelijk met een routeplanner (vooral richting Limburg en Friesland, heel fijn die vriendschappen).
Voor de rest laat ik deze dame orgineel en was ik niet van plan om een verbouwing te doen.

En voor de rest goed bijhouden, beurtje op zijn tijd en genieten.:)
 
Ah! Zo'n model heb ik ook nog gehad...bijna 7 jaar....maar dat was wel gelijk hét topmodel: G40! Een zwak punt bij de 2F'jes zijn ook de accubak en de vulhals van de benzinetank...
 
Het inbouwen van de andere radio moet eventjes wachten tot ik de kabelzooi van de vorige eigenaar heb uitgezocht.
Haal vanavond de oude radio eruit (had toch geen nut meer zonder frontje) kom ik tot de ontdekking dat er op een eigen wijze kabels zijn doorgeknipt, doorverbonden en aangesloten.
Tevens mist nu 1 van de aansluitblokken (die voor de boxen) en zal ik die ook moeten vervangen (de oude radio had een andere aansluiting dus dan knippen we maar wat weg:?).

Achter op de hoedenplank zitten 2 Kenwood boxen waarvan de aansluitingen gebroken zijn, gooi die dus ook maar weg.

Voorlopig dus geen muziek in de dame.
 
Ik zal binnenkort wel foto's maken van de enige 2 plekken van roest op de buitenkant welke over een tijd behandeld gaan worden.

Wat betreft de kentekenplaten, ik ga deze eerst rechtzetten (voor) en schoonmaken zodat ze er beter uitzien.
Wat betreft de houder, deze zit alleen achter en mag wat mij betreft blijven zitten.
Er zitten op de achterruit nog wel wat stickers welke er wel met de tijd afgaan.

Maar eerst morgen naar de garage voor mijn tankdop, het sleuteltje gaat netjes in het slot, het sleuteltje wil ook netjes draaien, ik kan de tankdop draaien wat ik wil maar open gaan ho maar:sad:
Als ik voorzichtig aan de dop trek voel ik dat er wel iets van speling zit, maar ik krijg hem er dus niet uit.

Als ik de sleutel weer terugdraai en de tankdop een beetje draai hoor ik de klik van het mechanisme die de tankdop blokkeert en dan kan je de tankdop ook niet meer draaien, dus dat mechanisme werkt wel.
 
Nee, helaas nog niet.
Aangezien ik de auto ook voor mijn werk nodig heb kan ik haar niet zomaar 1 dag missen.
Maar het staat in de planning.
Zodra dit gebeurt is zal ik wel foto's plaatsen.

En misschien dat ik dan gelijk bij iemand anders een prijsopgave laat doen om de motor na te laten kijken, kleine lekkage bij een pakking.
 
Aangepakte punten tot dusver:
De roestplek op de rechter zij scherm is aangepakt.
Er was ook een roestplek onder de accu (lekkage naar binnen bij regen) welke is aangepakt.
Tevens is de dame op nog een paar plekken aan de onderkant onder handen genomen betreffen kleine roestplekken.
Er zat een kleine lekkage bij me koppakking, deze is ook vervangen.
Totale kosten was een kleine 300 euro.

Ik heb een nieuwe hoes om me versnellingspook gezet (originele hoes was totaal versleten), de nieuwe koste ong. 22 euro.

Nieuwe vloermatten, kosten 40,45 euro.

De roestplek bij de voorruit laat ik even zo (hij is nog niet door) en dat daar een nieuw plaatje moet komen is al bekend.


En ik ben sinds een aantal weken bezig om het verbruik van deze dame bij te houden en ik kom uit op een gemiddeld verbruik van 1 op 15.6 (gemiddelde van 6 tankbeurten), doe ik het toch beter dan wat ik op internet lees (daar geven ze als gemiddeld verbruik van ong. 1 op 11.9)Big Grin.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!