14 inch onder een polo 6R past dat?

PimVW

Nieuw lid
Geachte iedereen,

Ik ben van plan om een set winterbanden met velgen te kopen.
Maat 185/60 R14.

Past 14 inch onder een Polo 6R met 1.4 motor?
Hoorde geruchten dat dat niet past vanwege de grote van de remklauwen.

Iemand iets van bekend?

Polo 6R Comfortline 2009 1.4 benzine

Ik heb zelf een 14 inch winterset met 175-70-14, dus het past gewoon.
Let wel dat je met 185-60-14 een afwijking krijgt van 3.83%.

PimVW zei:
Geachte iedereen,

Ik ben van plan om een set winterbanden met velgen te kopen.
Maat 185/60 R14.

Past 14 inch onder een Polo 6R met 1.4 motor?
Hoorde geruchten dat dat niet past vanwege de grote van de remklauwen.

Iemand iets van bekend?

Polo 6R Comfortline 2009 1.4 benzine

Ik was de gene die schreef dat het misschien niet paste. Maar kijk de praktijk zegt alles!!!!
Excuses voor de suggestie die ik wekte maar hoorde dat dit "misschien" zou aanlopen tegen de remklauw.

Een lichtmetalen velg kan aanlopen, dit komt niet door de maat van de velg, maar aan de vorm van de achterkant van de velg.
Enige manier om hier achter te komen is door de velg te passen. Met stalen velgen bestaat dit probleem voor zover ik weet niet.

Geen idee of het aan het type 6R ligt, maar zelf heb ik 15" voor mijn winterbanden en die vind ik zelf toch al krap zitten?
GroteFotoSZ3N8CVI-1.jpg

GroteFotoHAWLYABN-1.jpg

ik heb ook de 15 inch dit omdat de reserve band ook 15 inch is.
en mij werdt ook verteld dat 14 inch waarschijnlijk niet past dit omdat de reserve band ook 15 inch is, en vw kenende hadden ze dan wel een 14 inch gepakt is toch weer wat goedkoper.

Of de klauwen van een 1.4 en 1.2 tsi hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Van een gti zijn ze zeker groter.
Onder mijn 1.4 past het in ieder geval probleemloos.

Blijft toch sterk. Ik heb ook een 1.4 en probeerde me nadat ze me zeiden dat het niet zou passen voor te stellen hoe een inch kleiner zich zou verhouden tot de remklauw en dacht dat het niet ging?!?!

Hoe de remklauwen zich verhouden bij de verschillende types weet ik ook niet (kan dit ook zo snel niet vinden). Maar ik denk dat 15" in elk geval de minimale maat voor een GTI is.

Maar deze maat is toch ook terug te vinden op de sticker aan de binnenkant van de tankdeksel? Lijkt me niet dat dit een puur GTI feature is ;).

FotoVRJVI8BV-1.jpg

Heb even gekeken en de maat 175-70-14 staat wel in het tanklepje van mijn 1.4, rij op dit moment nog met origineel 15" staal en heb veel meer ruimte dan op jouw foto.
Denk dat we de conclusie kunnen trekken dat 15" de minimale maat is voor een GTI, nu nog even een 1.2 tsi eigenaar vinden die zijn tanklepje wil controleren.
Zou handige info zijn voor mensen die een 14" winterset onder hun Tsi willen plaatsen, weten we gelijk of dit wel of niet past.

speciaal even voor naar buiten gelopen voor het goede doel: de kleinste maat die er bij mij bij staat is ook 175/70/14

En? Paste het goed?
Ik kan nl een setje winterbanden op stalen velgen kopen met de maten 185/60/R14 voor mijn Polo 1.2 TDI Bluemotion 6R uit 2010. Zou dat evt een probleem zijn met de remklauwen?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!