1.6 TDI stationair onrustig

Hi,

Als ik mijn polo start, volgens mij vooral als deze koud is, dus na een nacht stilstaan start ik de auto, en loopt deze even onrustig stationair. Na een paar seconden is het weer weg en lijkt er niks aan de hand. Zie ook dit filmpje:

In eerste instantie leek het erop of dit alleen zo was als de airco ook aan staat, maar weet het niet helemaal zeker. Ben al een keer langs de garage geweest maar die konden niks vinden, er zitten verder ook geen foutcodes in de boorcomputer. Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? EGR is al 2x vervangen, dus dat zal het denk ik niet zijn.
 
Toevallig heb ik ook eenzelfde probleem! Bij mij begon het vlak nadat de EGR-klep is vervangen. Alleen gebeurt het niet altijd. Soms heb ik er geen last van, soms wel. En ook altijd bij koude motor. Ik heb overigens een 1200cc blok.
 
Volkswagen  Polo  1200cc TDI 
Mijne had er ook last van. 1.6TDI. Heeft die van in het begin toen ie nieuw was al (auto was nieuw door mijn moeder aangekocht). Dealer vond er niets mis aan, maar denk dat er toch ergens iets mis moet geweest zijn met alternator. Je zag ook altijd de verlichting 'knipperen' als je achter iemand in de file stond aan te schuiven.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!